Voor info over wat je nodig hebt en wat je moet aanpassen en dergelijke, kijk ook eens op mijn draadje over de ombouw van mijn RT-P http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?t=8755#p93861
Dank Nico, had ik al bezocht.
De fotos zijn te ver weg voor details
Ik heb een gasbus van de demper die ik niet kwijt kan. Zit in de weg bij de achter buddy…
Bij mijn donor - spiek RT uit 2007 zit er esa op, niet hetzelfde.
Heb alles los behalve de tank, grote schoonmaak, en draadjes volg tijd komt er aan.
Kan weinig onderdelen meer vinden bij de sloop, ik ga de laatste 2 delen nieuw kopen…
Achter-bouw met slot en bagage drager. Helaas 500 euro samen, maar had prima deals met de motor en andere onderdelen dus voorruit maar!
Beste wensen btw!!
Tx Kees
De slang van de verstelling naar de achterdemper moet je aan de kant van de verstelling losmaken en omdraaien. Kun je ook gelijk de demperolie bijvullen (indien nodig). Staat ergens op dit forum een draadje over hoe dit moet. Is bij een R1150RT maar is identiek. Nadat je dit gedaan hebt kun je verstelling dusdanig monteren dat het zadel wel past. Tot die tijd kun je de verstelling ook los (overdwars) laten liggen.
Bedankt voor de wijze woorden en tips!
Ik heb alles gelezen wat ik kon vinden in het binnen en buitenland voordat ik (als RT groentje) aan dit project begon. That’s halve the fun
Nu de praktijk, bij de dealeRT geweest, dikke Bertha heeft zijn broertje gezien:
Leuk om nog eens goed te zien waar al die gaatjes vandaan zijn gekomen
De nieuw bestelde achterkant - slot was binnen,
aangezien ik ook wilde proberen ofdat ik mijn zadels kan verwarmen had ik mijn MAD MAX, Naked RT meegenomen.
Via Molenaar Ijsselstein magazijn - service mensen kon ik dit nakijken (met BMW PC) en ze hebben het direct aangezet (voor nop)!
Heb nog geen knopje of laatste aansluit - verlengkabels naar de ‘gebruikte’ maar verwarmbare zadels, maar dit zal zeker gaan gebeuren
Wat een service van de Ijsselsteinse dealeRT, echt -top- , alles samen uitgezocht, 10% korting en wat extra schroeven… helemaal happy!
Het slot overzetten -vervangen van achterkantje was nog wel even spannend. Nog nooit gedaan, na wat gepriegel is het gelukt!
Je moet eerst het slotje van de het spatbord wrikken met een platte schroevendraaier, sleutel in slot en met een paperclip bovenop er in, paar keer drukken,
kan je de sleutel met cilinder er uit trekken. Pas op voor de kleine slot ijzertjes, die vallen er zo uit! Beetje schoonmaken en vetten – klaar is Kees :mrgreen:
Morgen nog maar eens een avondje sleutelen,
dan zal het er wel op zitten!
Groeten Kees356
Wat is de reden om het achterkantje te vervangen? Voor zover ik kan nagaan is deze bij de RT-P identiek aan de burger RT…
Een ‘lekkere’ kras beschadiging en het sluit-mechaniek voor de achterzetel Nico,
verder is het idd hetzelfde plastic ding.
Ik zag dat jij een F800 xx mechaniek had gebruikt, wat voor type 800 was dat of gevonden bij de sloop ??
Groeten Kees
Bij beschadiging is dat inderdaad wel mooier. Het sluitmechanisme zit standaard volgens mij onafhankelijk van het achterkantje op het frame gemonteerd. Zo heb ik dat iig met het F800 mechanisme gedaan. Deze heb ik bij een slopeRT vandaan. Dit mechanisme is afkomstig van een F800ST.
Zo nog even een update,
ik ben redelijk klaar met de verbouw van mijn RTP.
Rekje zit er op, de poltie koffer ophang- afstand aangepast.
Vandaag nog de zadelverwarming aangesloten, stuurknoppen vervangen voor zadel en handvatverwarming !
Meteen maar getest op de weg naar mijn werk in Amsterdam, heerlijk in de regen en kou
Ik heb nog paar onderdelen liggen die er evt later nog op gaan,
zwarte panelen voor de midden tank en zijdelen.
Bedankt voor alle raad en steun van de Forum leden, top mannen!
Netjes !
Ik rij nu met de ‘dunne’ citydeksels, maar die politie-koffers zijn eigenlijk best mooi. Misschien voor een volgende RT (hoewel ik de ruimte mis om er zelf aan te kunnen sleutelen )
Dank,
Je bent van harte welkom om een klusje hier in de garage te doen!
Ik heb de meeste tools in de buurt, woon vlak bij de befaamde Lekdijk, goed voor een testrijder
Ik zie dat je de politie koffers in combinatie met greep en bagagerek voor elkaar hebt gekregen. Dit zou volgens sommigen hier op het forum niet mogelijk moeten zijn. Ik rij zins enkele dagen ook op een RTP en wil deze combi ook gaan doen. Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen o trekken is dat de breedte van de grepen het openen van de koffers in de weg zou zitten. Heb jij iets aan het kofferrek moeten veranderen om Dieze combi mogelijk te maken? Ik zie alleen op de foto van de linkerzijde dat je de voorste beugel van het kofferrek hebt weggehaald. Is dit noodzakelijk of heb je dit gedaan zodat een eventuele passagier achterop zou kunnen zitten?
Hoor graag van je.
Groeten Gert
PS:
Standaard is het niet “ff” zo mogelijk, je zult creatief teen-en-tander moeten “verbouwen”;
Zoals je kunt zien is de overheidskoffer iets meer naar buiten gekanteld om de bagage-drager te kunnen monteren.
Dat klopt, maar is geen grote ingreep Inspector!
Je schroeft de voorstekofferbeugel los.
De langere rvs vulring van de voorste beugels bewaren. 4 langere RVS schroeven kopen, M6, 2 van ca 65- 70MM en 2 van ca 45 MM.
Schroef de overheids koffer los, 2 x binnenkant, til de koffers er af,
monteer je topkoffer beugels, slot en rekje etc.
Daarna neem je de langste schroeven, gebruik deze voor het achterste schroefgat, plaats bewaarde vulring tussen de dragen en koffer, dit is even pielen en evt afzagen vd schroef. Hij klemt nu tussen de bodem en een zijkant.
Los de schroef nu een stukje en monteer de voorste kortere schroef.
Je gaat merken dat het geheel heel vast gaat zitten, niet te strak voor, hij blijft wel zitten
Suc6 Kees
Vorige week nieuwe bandjes, een (BMW) orginele Akrapovic en een Topkoffer gescored!
Wat een verschil met rijden die nieuwe banden, mijn achterband was echt vierkant.
Met de Akra ben ik al een paar dagen op pad, zonder dempers, een demper en alle 2…
Na deze ritjes ga ik gewoon met beide dempers rond rijden, de dreunen zijn leuk voor even in het dorp maar niet om woon-werk te doen.
Het kofferslot en deksel zijn al gedemonteerd, laat slot aanpassen bij de dealer, het deksel gaat mee in de spuiterij begin maart.
Ondertussen 3K mee gereden, wat een genot mannen! Had ik echt eerder moeten doen
Ziet er goed uit! Zodra het kofferdeksel wit is dan is het geheel af. Normaal gesproken ben ik niet zo’n fan van wit maar vind deze toch wel erg mooi
Zelf rij ik ook met een combi, overheidskoffers + duoseat met bagagedrager. Wel direct burgerkofferdeksels en kontpanelen mee laten spuiten zodat mocht ik burgerkoffers voor een leuke prijs vinden dit wel snel om te knutselen is.
Met de overheidskoffers is het wel onmogelijk om achterop te zitten inderdaad. (Koffers zitten op de plaats van de steps)
Maar kan er feitelijk ook iemand achterop zitten is de vraag?
Want volgens mij heb je op de plek van de duo stepjes het frame nog steeds gemonteerd zitten of niet?
Niet standaard met alle beugels…
Je moet de kofferbeschermers weghalen,
kan je stepjes monteren voor de duo passagier.
Ik ben bezig om de overheids koffers ca 7 cm naar achteren te monteren, dan kan je als duo goed je voeten kwijt.
Foto’s volgen…
Ik heb nog setje knipperlicht afdekkappen te koop (als nieuw) alpine wit
Groeten Kees
project klaar!
Kan je nog zijkoffers kwijt?
Zo te zien zitten er bij het zadel een paar ogen waarop je geen gewone zijkoffers op kan hangen en de beugel voor de overheidskoffers ontbreken ook.
Dus ik ben benieuwd.