Per 19 januari 2013.
Vanaf 18 jaar. 125 cc
Vanaf 20 jaar 35 kw
Vanaf 24 jaar pas onbeperkt
Per 19 januari 2013.
Vanaf 18 jaar. 125 cc
Vanaf 20 jaar 35 kw
Vanaf 24 jaar pas onbeperkt
Hallo,
Hier een stukje tekst uit de MOTOR-nieuwsbrief aangaande de nieuwe regels omtrent de rijbewijsen.
Ik blij dat ik er al een heb… ![]()
Het motorrijbewijs krijgt 3 categorieën: A1, A2 en A:
Maar dat is niet alles. Met deze richtlijn worden de regels rondom rijbewijzen in Europa geharmoniseerd en krijgt de hele Europese Unie één rijbewijs op creditcardformaat. Ook wordt de kennis en kunde van de rijexaminatoren Europees verbeterd en is het nieuwe rijbewijs beter beveiligd tegen fraude. De rijbewijscategorie B voor de personenauto blijft grotendeels hetzelfde als voorheen.
De verwachte ingangsdatum voor de nieuwe regels is 19 januari 2013. Mensen die op 19 januari 2013 al een rijbewijs hebben, behouden hun rechten. Het ministerie van Infrastructuur en Milieu pakt samen met partners RDW, CBR, Politie en gemeenten de voorlichting over de Derde Rijbewijsrichtlijn op. Deze zal vanaf 2012 van start gaan.
Mvrg
Tuono ![]()
Meer details over deze Europese richtlijn is te vinden op de navolgende link;
http://www.promotor.nl/2011/12/24/flinke-wijzigingen-motorrijbewijs/
Vind ik op zich een prima system!
Ongeveer hetzelfde word hier in zwitserland allang gebruikt en voorkomt dat een, min of meer, onervaren motorrijder vanaf het begin met een (heel) zware en vooral snelle motor onderweg kan zijn. Voorkomt ook dat dat we een (nog) slechtere naam krijgen.
Groeten Jos ![]()