Ik ben Maarten, 44, Emmeloord en ik heb sinds kort de R1100RS voor een kleine prijs van schoonva overgenomen, 10 jaar stilgestaan.
Heb zelf een R80/7 een K100RS een K1100lT SE gehad maar rijd al 6 jaar niet meer, tijd voor een nieuwe start.
Ze loopt… maar nog niet fijn, wel grote beurt met alle vloeistoffen gehad + tank schoon + nw benzinepomp+filter en slangen bij garage + nieuwe hoofdremcylinder en ook nog banden.
Injectie en remmen zit ik liever niet aan dus daarom laten doen maar nu zelf alle puntjes op de i zetten want na het wassen kreeg ik hem niet meer aan, dag later met wisselend effect.
Bougies zijn al vervangen garage maar ik ga zelf nog bougiekabels,bobine doen heb ik besloten. En heb preventief hallgever besteld gezien de verhalen en de huidige storing (toerenteller springt voor afslaan alle kanten op)
Ben geen techneut! Wel handig doe veel voor het eerst dus ik lees en zoek en kijk veel hier op forum en YouTube. Heb de kuipdelen weggehaald en zie veel draden bloot de coating is vergaan ik ga alles stuk voor stuk loshalen stekkers schoonmaken en kabels zo goed als mogelijk opnieuw tapen denk ik. Is nog even werk voorzie ik maar rijden doe ik nu toch niet.
Economisch kan het niet echt uit er zijn zat te koop voor het bedrag van de totale kosten maar is meer emotionele waarde, ze blijft in de familie en ik heb weer een BMW om te rijden.
Een hobby erbij en nog veel om te leren gok ik zo;)
Gefeliciteerd met de overname en vergeet begrippen zoals economische waarde. Dat is mijn mening. Deze blijft in de familie en gaat weer lopen als een zonnetje. En ja, je leert ook van de renovatie!
Vergeet bovendien niet dat een goede tweedehands zéker de recentere modellen ook veel geld kosten. En dan heb ik het niet eens over een gloednieuwe. Super mooie fiets man
@Eilert dank voor je woorden, het is met recht renoveren inmiddels;)
@Dick dat is een goede tip dankjewel. Ik had zelf geweven pvc band bedacht en daarover heen vulkaniserende tape voor waterdicht zo worden de losse draadjes niet plakkerig onderling.
Mooie klus! Als je nog eens zin heb zet dan snelkoppelingen in je brandstofslangen van- en naar de tank, dan is het nog één keer prutsen en voortaan is het super handig om onder de tank te komen etc.
Ik ga binnenkort ook beginnen met het onderhoud van mijn . @Baird, welke snelkoppelingen voor brandstofleidingen raad je aan? Ik ben een beetje bang dat ze gaan lekken, en dat is niet veilig omdat je ze in RT niet onder de stroomlijnkappen kunt zien.
Hier de link naar de BMW koppelingen, let op: origineel werden er plastic varianten gebruikt, de vervangers zijn van metaal en stukken beter, dus die moet je hebben.
Hier een link naar een eerder bericht van mij over het monteren https://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?p=72883#p72883