Nieuwe fiets, een waterkoker

Vandaag ‘gekregen’ … een LC …
waterkoker.jpg

Hele mooie fiets Fred, vele plezierige en veilige kilometers toegewenst! _004

En ja, ik moet het doen met de waterkoker op het aanrecht . . . :laughing:

[groet]

Eilert

Het is te hopen dat het water niet gaat koken!! [emoji23][emoji23]
Mooi machine, veel plezier er mee. [emoji106][emoji106]


Groeten van Henk

Waterkoker :smiley: die had ik nog niet gehoord.
Veel plezier met deze fantastische machine!


Hans toch… De Suzuki GT750 kreeg ooit als bijnaam “De waterkoker”.

https://www.motoplus.nl/magazine/uitgaven/artikel/classic-suzuki-gt750/

Ik vond die waterkoker een indrukwekkende machine.

Haha, of waterfiets, en herinner me de Yamaha XS650, die werd ook gekscherend een “slagroomklopper” genoemd.
sportfietsen van Italiaanse makelij werden ook wel spaghetti racers genoemd…

Hele mooie fiets, goed voor kilometers lang genieten.
:laughing: waterkoker :laughing:
Doet me denken aan de kolen/biomassa-centrale op de Maasvlakte: die werd daar regelmatig ‘fluitketel’ genoemd (en op basaal techniek niveau is dat niet eens een verkeerde omschrijving)

“Nieuwe fiets, een waterkoker” . . . laten we vaststellen dat gezien de reacties, dit wel een ludieke wijze is om je nieuwe fiets te presenteren! _004

[groet]

Eilert

In USA en Australie hebben ze ook leuke bijnamen:

Airhead: latest version 1969-1995: mostly air-cooled, one cam per motor, driving overhead valves via pushrods and conventional rocker arms. One sparkplug and two valves per cylinder.

Oilhead: 1993-2005: air- and oil-cooled, two cams per motor, each cam “above” the crankcase but not in the cylinder head, short pushrods and conventional rocker arms. Early bikes, one sparkplug per cylinder; later bikes, two sparkplugs per cylinder; all bikes had four valves.

Hexhead: 2005 - 2010: mostly oil-cooled, two cams per motor, each cam “above” the crankcase but not in the cylinder head, short pushrods and conventional rocker arms. Two sparkplugs and four valves per cylinder.

Camhead: 2011-2013: mostly oil-cooled, two cams per head, chain-driven and located at the top of the cylinder head. No pushrods. Two sparkplugs and four valves per cylinder.

Wethead: 2013 - present: oil- and water-cooled, two cams per head, chain-driven and located at the top of the cylinder head. No pushrods. Two sparkplugs and four valves per cylinder.

Gefeliciteerd, Fred, met je prachtige aanwinst.

Dank aan allen voor de felicitaties.
Ik kon niet vermoeden dat “waterkoker” zoveel zou losmaken…