Hallo allemaal,
Even voorstellen: ik ben Eelko, woon op het mooie Schouwen-Duiveland en ben sinds deze week in het bezit van een BMW R850R uit 1995:
(moet nog even uitvinden hoe ik hier foto’s kan tonen, hopelijk werkt het zo). Dus hoewel mijn motor een T mist om volwaardig mee te mogen doen, ben ik blij dat er ook een hoekje voor de R is .
Ik ben een heropstapper na een kleine 10 jaar. In het begin van mijn motorcarrière heb ik van alles gereden (PC800, xj600 diversion, BMW K75, Yamaha Virago en Honda Transalp). Mijn eerste ervaringen met de PC800 waren niet zo goed. Met weinig ervaring en veel kuip ben ik een paar keer uit mijn baan gewaaid op de snelweg. Daarna ook op mijn andere motoren nooit meer echt lekker gezeten en altijd net wat meer angst dan ontspanning gehad.
Toen het gebruikelijke verhaal, drukke baan, kinderen, te weinig tijd dus motor weg.
Nu na tien jaar op voorstel van mijn betere helft toch maar weer gaan kijken of ik het plezier kan terugvinden. Dus op zoek gegaan naar een motor waarop ik weer vertrouwen op kan bouwen en plezier kan hebben. Hoewel ik eigenlijk op zoek was naar een Honda deauville (ik houd wel van de v-twin van honda) kwam toevallig de R850R op mijn pad. Ik had al naar de RT gekeken (vind ik eigenlijk mooier), maar vanwege mijn historie wilde ik starten met wat minder kuip, maar nooit aan de R gedacht.
Na een proefrit was ik verkocht: wat een fijne motor is die boxer, wat wendbaar is de motor en hij ligt als een blok op de weg. Ik reed erop weg alsof ik nooit anders had gedaan. Het lijkt een goede keuze om weer vertrouwen en plezier terug te vinden!
Ik ga eerst een paar weken rijden en daarna een voortgezette rijopleiding of een paar individuele lessen volgen. En in ons mooie Zeeland genoeg plekken om rijden met stevige wind te ervaren
Ik ben meer van het rijden dan van het sleutelen, maar al lezend op het forum lijkt het me toch leuk om zo nu en dan zelf wat te doen. Ik haal er inspiratie en tips vandaan en hoop zo nu en dan een vraag te kunnen stellen. Jullie hebben in elk geval de afgelopen jaren een hele mooie plek met veel kennis opgebouwd!