Na 16 heerlijke jaren op een TDM 900 deze week een r 1200 rt uit 2006 met 53000 km op de teller aangeschaft. Ik wilde een motor waar ik nog lekkerder op zit als de TDM en kwam via allerlij motoren uit op de BMW. Ik hoop een hoop prettige kmters te maken en eens mee te rijden in een tourrit om zodoende kennis te maken met de leden hier
Willem
Hallo Willem,
Van harte welkom op ons mooie en bedankt voor je intro.
Gefeliciteerd met de aanschaf van een . Een heerlijke comfortabele tourmotor!
De eerstvolgende forum tourrit is op zaterdag 11 september a.s. Kijk even in het topic RT forumtour aankondigingen.
Hopelijk tot dan!
Eilert
Dag Willem, van harte welkom op dit prachtige forum!!! Heel veel plezier met je R1200RT en het forum.
Ah, een echte TDM 900, dus niet de olieconsumerende 850 . De TDM 900 is een fantastische machine, trillingvrij, 270 graden krukas met de loop van een viercilinder. Eigenlijk een bloedsnelle brommerd in de goede zin van het woord.
Om echt te touren wat licht en basic uitgevoerd en pas vanaf 2006 met ABS. Ik had er ook een naast m’n RT, maar deed hem weg bij gebrek aan wind- en weerbescherming . Helaas was mijn rug ook niet bestand tegen de authentieke Kreidler/Zündapp- brommerzit. Op het TDM forum worden hele discussies gevoerd over bolle ruitjes en windbescherming, maar als je eenmaal achter het scherm van RT hebt gezeten dan moet je daar toch wat meewarig om glimlachen.
Op het aanzienlijke bokken na, is het motorblok van de 900 serie geweldig. Yamaha heeft de secundaire bougie - ondanks de twee grote staande potten - helaas nooit toegepast in deze staande twin. Door de toevoeging van die secundaire bougie bokt je R1200RT in het geheel niet. Die secundaire bougie vind je aan de onderkant van je cilinder terug. Het is even zoeken, maar die secundaire bougie zit daar echt.
Heel veel plezier met de wat zwaardere, tragere maar o zo prettig lopende en zittende BMW R1200RT en natuurlijk welkom bij dit forum.
Bedankt voor dit hartelijke welkom
Willem