Aanstaande maandag vertrek ik voor mijn reis naar Corsica met een omweg en weer terug. Nu het ABP mijn geldschieter is, kan ik eindelijk deze reis, die al lang op mijn verlanglijstje stond, gaan maken.
Voor wie het leuk vindt, is deze reis te volgen via Polarsteps.
Super Roelof!
En het is het ABP geraden. Ik ben er nog (lang) niet aan toe maar ga ervan uit dat ook zij mij t.z.t. financieel tegemoet komen!
Veel plezier in ieder geval, ik zal je reis volgen!
Dit ga ik volgen, heb Corsica ook nog op de shortlist staan.
Gisteren weer terug op het honk.
Wat een geweldige trip heb ik gehad. Ook veel geleerd. Wat wel te doen en wat niet.
“Door schade en schande wordt men wijs.” Dat gaat ook op in mijn geval.
Welkom terug Roelof, fijn dat alles goed (en veilig) verlopen is!
Heb je nog foto’s gemaakt, zodat we een beetje mee kunnen genieten?
Heb je verslag met foto’s op polarstep bekeken. Prachtige trip. Zelf route de grande alps verleden jaar gereden. Je foto’s, heel herkenbaar.
Bedankt voor het delen.
Grt Ben.
Het was een geweldige trip. Zeker de week op Corsica met mijn vrouw.
Mocht je nog twijfelen over een vakantiebestemming, zoek niet langer: Corsica!!!
Leuk dat je het hebt gevolgd. Een leuke app dat Polarsteps!!!
Super mooi verslag in foto’s en tekst Roelof. Het lijkt mij een prachtige trip. Jullie hebben het wel erg warm gehad maar een reis met vooral regen is ook niet alles.
Hoop dat je schade na het omvallen van de motor snel en vakkundig gefixt kan worden.
Welkom terug Roel.
Ik had je mooie trip ook wat gevolgd via polar steps
Dank je wel allemaal.
Zoals gezegd, het was een super ervaring. Heel afwisselend, Alpen, Côte Azur, Corsica, Route Napoleon, Gorges du Verdon, Bourgogne. Al met al tweeëenhalve dag regen gehad: In de Gorges, het laatste stuk naar Grenoble en in de Bourgogne.
Hoogtepunten: De RGA -Route des Grandes Alpes- en Corsica.
Minpunten: Geen, het was genieten van begin tot het eind.
Duur: 24 dagen
Lengte: ongeveer 6000 km
Klik op het linkje in het eerste berichtje van dit topic. Je kunt dan alles volgen wat ik heb gedaan tijdens mijn “Grand Voyage”.
Als ik de schade laat herstellen via de dealer komt dat op €1142,08. Dat is dan exclusief de schade aan de koffer.
De grootste kostenpost in dit bedrag gaat naar de beugel waarop de kuipdelen zijn gemonteerd. Die is verbogen, waardoor de linker spiegel niet meer is vast te klikken op de drie pennetjes.
Ik heb voor mezelf besloten dat ik daar eerst zelf eens een deftige poging aan ga wagen om een en anders weer in de goede richting te krijgen.
Mocht dit niet lukken dan is Boonstra ook nog een optie. Ik kan daar een beugel krijgen voor €250,–. Dat scheelt dan weer. Èn ik spaar de werkuren uit.
De koffer wordt voor een deel ook eigen werk. Schuren en plamuren doe ik zelf, het spuitwerk laat ik aan de vakman over. Overigens is dat een goede kennis van mij. Iets met vriendenprijs en zo…
Oké dan Roelof. Schade welke herstelt moet worden door de dealer/een ander bedrijf is eigenlijk altijd door. Fijn dat je het zelf voor een deel kan fixen. En ja, geholpen worden met een vriendenprijs is ook altijd fijn . . .
Jeetje, ik heb bij het zien van jouw foto’s nu al weer zin in het volgende vakantieseizoen (ondanks dat ik net terug ben uit Wales): misschien volgend jaar naar het zuiden op de brommeRT.
Ik heb mijn reis bijgehouden met Polarsteps. Datzelfde appje biedt ook de mogelijkheid om daar een fotoalbum van te maken. Dat heb ik dus gedaan.
Het is een lijvig boekwerkje geworden van 197 pagina’s A4.
Het leuke van dit fotoboek is dat elke step terug te vinden is met daarbij wat statistische gegevens, zoals hoogte, weer en temperatuur. Plus bij elke step een kaartje van het land waar je bent waarop je locatie staat aangegeven.
Blij ei!!!
Beste Roelof,
Wat een dappere en mooie onderneming.
Ik hoop ooit ook zoiets te kunnen gaan doen! Leuk om je verslag met foto’s en ervaringen te lezen.
Nu weer in het koude kikkerlandje de winterdagen overleven
Ha Roelof, als je deze rit in gedachte zou kunnen vergelijken ben je dan het meest tevreden met de rit op je BMW of had het dezelfde rijervaring gegeven als je het met de Pan European had gedaan?
Ik was tijdens de rit super blij met de RT. De RT is makkelijker te handelen op lage snelheid en stuurt makkelijker in korte draaien. Bovendien is de RT zo’n zestig kilo lichter dan de Pan. In de bergen is dat zonder meer een groot voordeel.
Zou ik met de Pan deze rit gedaan hebben dan zou ik waarschijnlijk meer moeite gehad hebben in de haarspeldbochten. Maar ook met de Pan zou ik rondgereden hebben met een grote grijns op mijn gezicht. Het is en blijft een dijk van een motor!