Ik weet even niet of ik dit draadje in het goede topic heb geopend.
Maar ik ben benieuwd wat er zo in het algemeen voor een All Risk verzekering wordt betaald voor een jonge R1200RT. En welke voorwaarden worden er dan gesteld m.b.t. beveiligingseisen zoals een alarm, sloten etc.
Je hebt wat meer gegevens nodig van de bestuurder (leeftijd), aantal verwachte kilometers per jaar, de regio waar je woont (postcode), en of je nog extra’s wenst zoals het mee verzekeren van je kleding, rechtsbijstand en dergelijke.
Met de nodige schadevrije jaren, KNMV-lid e.d., betaal je dan zo’n 540 euro per jaar.
Dat kan je allemaal zelf uitrekenen op de website van de KNMV.
Naast dezelfde beveiligingseis van alarm en slot, boven de 20.000 euro waarde stelt KNMV dat de motor ook in een goed afgesloten ruimte moet staan.
Maar op het forum, bovenaan deze pagina, staat ook een link naar van Leeuwen Assurantiën, daar kan je het ook zelf online berekenen.
Even een aanvulling mijnerzijds.
Wonend West Brabant, R1200 RT, bj 2012, waarde euro 21.000, max no claim, geen eigen risico, drie jaar nieuwwaarde, SCM-certificaat, twee ART ****-sloten voor 145,00 per drie mnd.
Lijkt mij een billijke prijs.
Beste Dingeman, ik betaal voor een BMW R1200RT, model 2011 met alle toeters en bellen inclusief maximaal no claim bij Turien&co, was destijds een speciale BMW verzekering zonder specilae eisen vwb alarm wel een goed gekeurd slot, euro 45 per maand. Informeer maar eens zit ergens in Alkmaar.
Bij het opvragen van offertes lag ANWB ook vrij aardig in de markt, zeker gezien de voorwaarden/vergoeding. Daar zit em ook vaak de kneep. Voorwaarden tussen de diverse verzekeraars vergelijken is haast een must wil je de voor jou meest ideale prijs/kwaliteitverhouding vinden. De premiehoogte zegt overigens niets over klantenservice, vooral wat betreft uitbetalen. Indien mogelijk de revieuws er op naslaan.
De meest voordelige verzekering met goede voorwaarden kon mijn eigen (lokale) assurant me bieden. Echter: ik heb géén _002
Ik was ooit eens met de auto naar Zweden geweest.
Die was daar dus gestolen toen we de terugreis deden.
Ik was toen verzekerd met een reisverzekering via ANWB/ Unigarant.
Mijn auto werd later gevonden maar ANWB/ Unigarant wou hem niet terug halen ivm de restwaarde van de auto.
Ik heb Centraal beheer gebeld omdat mijn autoverzekering daar liep.
Deze melde mij dat als het met de ANWB niet goed zou lopen zij de auto met een rit die kant op terug mee zouden nemen.
Ik heb van de politie in Zweden gehoord dat er toen nog spullen in de auto lagen en heb de ANWB gezegd dat ze de spullen met het omhulsel erom heen terug mochten gaan halen.
Na veel gepraat hebben ze dit gedaan.
Centraal beheer had niets met mijn reisverzekering te maken maar bood wel hulp in geval van nood.
ANWB/ Unigarant heeft met pijn en moeite 30% van mijn geleden schade aan de spullen vergoed.
Waarom? LEES DE KLEINE LETTERTJES VAN EEN POLIS DIE JE PAS KRIJGT ALS JE DE VERZEKERING AFSLUIT.
Ben nu al jaren bij Centraal beheer en heb nooit problemen. Zelfs niet als de tegenpartij moeilijk doet.
Ik was jaren bij Centraal Beheer omdat het daar via mijn werkgever goedkoper zou zijn. Maar nu voort met alles bij ZLM. En geen speciale sloten en eisen nodig voor de motor en stukken goedkoper dan de meeste verzekeringen. En ze kwamen als beste uit de test van de verzekeraars. Maar ik denk dat de ZLM alleen werkt voor Noord Brabant en Zeeland maar kan me vergissen.
Centraal Beheer was niet slecht met sommige verzekeringen maar niet voor alles. Elke verzekering eeft zijn voor en tegen denk ik.
Mijn hele pakket aan verzekeringen loopt bij de Unive… behalve voor de RT. Bij het uitrekenen van de premie kwam ik, voor hetzelfde dekkingspakket, op exact het dubbele uit, als bij de huisverzekeraar van BMW (Turrien). Dat werd me toch wat te gortig!
Uiteraard altijd de polisvoorwaarden goed doornemen.
Naar aanleiding van de melding van een goedkope verzekering van Noord-Hollandse, heb ik een offerte aangevraagd bij NHV. Ik neem althans aan dat met Noord-Hollandse die maatschappij wordt bedoeld (maar…dat weet ik niet helemaal zeker). Offerte keurig via de mail en de premie viel me reuze! mee.
“Bijgaand offerte voor uw BM R115ORT uit 2004. Gebaseerd op 10 jaar schadevrij. Jaarkilometrage tot 20.000 kilometer.
Dekking wa, jaarpremie € 50,38 inclusief assurantiebelasting.
Dekking wa + diefstal, jaarpremie € 112,55 inclusief assurantiebelasting
Dekking wa + diefstal+ aanrijding, jaarpremie € 397,75 inclusief assurantiebelasting.”
Polisvoorwaarden opgevraagd, omdat de naam van het betreffende ‘all-risk’ pakket wat vraagtekens bij me oproept.
Als ik nou zelf op mijn giechel ga, door wat voor reden dan ook, ben ik dan wel verzekerd :
Uit de polisvoorwaarden haal ik niet dat dat wel zo is…ik ben echter niet afgestudeerd op verzekeringen en polisvoorwaarden en misschien moet ik ze gewoon even bellen. motor_voorwaarden.pdf (149 KB)
Verzekerd is:
schade aan de motor ontstaan door:
a. alle andere plotseling van buiten komende gebeurtenissen, waaronder
aanrijding en van de weg raken, door welke oorzaak dan ook;
Maar, heb je ook gezien dat STANDAARD de premie gebaseerd is op 8.000 km p/j?
Is die 20.000 km p/j echt zo bevestigd??
Standaard staat er n.l. in je polis:
Artikel 21. Afwijkend kilometrage (meer dan 8.000 km per jaar)
Als ons is gebleken dat het aantal gereden kilometers per jaar afwijkt van de
gegevens die de grondslag vormen voor de verzekering (zie artikel 2) in die zin
dat er een hogere premie van toepassing moet zijn dan hebben wij het recht:
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Ik zat teveel met dat ‘aanrijding en van de weg raken’ in mijn hoofd. Terwijl in diezelfde zin natuurlijk ook staat ‘alle andere plotseling van buiten komende gebeurtenissen, door welke oorzaak dan ook’. Daar las ik dus gewoon overheen
a. alle andere plotseling van buiten komende gebeurtenissen, waaronder
aanrijding en van de weg raken, door welke oorzaak dan ook;
Goed dat je artikel 21 (8.000 km/jaar) nog even aanhaalt. Ook dat was me niet opgevallen.
In de mail met offerte schreef NHV inderdaad “Gebaseerd op 10 jaar schadevrij. Jaarkilometrage tot 20.000 kilometer”
Huidige verzekering loopt nog, maar wellicht toch het overwegen waard om in de toekomst over te stappen. De andere maatschappijen die hier ook worden genoemd, zal ik dan zeker in het achterhoofd houden.
Thanks
Heb je overigens wel gezien hoe de dagwaarde bepaald wordt?
Vanaf maand 37 4% per maand afschrijving.
Dat is in het 4e jaar dus 48% waardevermindering, dat nog een keer in jaar 5.
Dan is dus de waarde van je fiets in het 6e jaar nog 4% van de nieuwwaarde.
Hij (of zij…) is van 2004, wat is dan de waarde voor het ongeval???
En goedgekeurd slot is dus vereiste, wat ik niet vreemd vind. Zou ik ook doen als hij niet AR verzekerd was.
De regels voor sloten zijn bij iedereen weer anders.En bij sommige moet er ook een goedgekeurd alarm op.
Bij sommige verzekeringen moet hij ook persee binnen staan. Bij de ZLM heb ik geen goedgekeurd slot nodig zelfs het contactslot is voldoende. Bij dagwaarde word toch ook gekeken naar wat een vergelijkbaar object kost om te kopen?