motor stopt er ineens mee

Hallo,

Mijn R1150RT bj.2002 (geen twinspark). houdt er bij heel warm weer (>30 gr) ineens mee op, tijdens het rijden !
Dan is het schermpje voor de brandstofmeter en de olietemp. ook uit. De startmotor draait rond maar de motor slaat niet aan. Dit is normaal een symptoom van ee defecte Hall gever; deze heb ik dan ook vervangen maar het probleem is hiermee niet opgelost.
Wat verder opvalt : als ik de motor op de middenbok zet én ik klap de zij standaard uit gaat het schermpje weer aan en kan ik de motor starten. Wegrijden gaat natuurlijk niet; zodra ik hem in zijn één zet, slaat de motor af door de beveiliging die erop zit.
Als ik de motor start met uitgeklapte zij standaard start en ik klap de zij standaard dan weer in, slaat de motor af en is het schermpje weer uit.
Als ik ongeveer 1 uur wacht is kennelijk de boek afgekoeld en start de motor normaal en ik kan mijn weg vervolgen.
Dit is niet alleen irritant maar ook gevaarlijk want de motor stopt er zonder enige waarschuwing mee tijdens het tijden.

Wie heeft hier ervaring mee ? Zou het helpen als die schakelaar aan de zij-standaard vervang ?

Alvast bedankt .

Boxergroet,

André

Ha André,

Het lijkt wel of je schakelaar van je jiffy stuk is. Normaal gesproken laat die je motor afslaan als je met uitgeklapte standaard de motor schakelt van neutraal naar een versnelling.

Groet,
Wouter

Als ik je verhaal aanhoor en het schema bekijk zou ik eerst even kijken of het motronic relais (nr. 8 in de foto) nog heel is en daarna de motronic zelf.

Dus even relais 6 met relais 8 verwisselen (eerst even controleren of ze wel echt van hetzelfde type zijn). :bulb:

Dank voor de reacties.
Ik ga in ieder geval dat relais een checken.
Voor zover ik weet is de Motronic goed; althans de GS911 geeft geen foutmeldingen.


groet,

André

Mijn geld gaat op de zijstand schakelaar, maar controleer ook de bedraading van de contactslot rondon het stuurkop.
Op sommige 1150s was dit te strak gerout waardoor de draaden kunnen breken. Als het start met stuur in een positie en stopt met een draai van het stuur dan weet je het wel…

Volgens het eliminatie principe heb ik inmiddels vervangen:

  • de Hall-gever
  • de schakelaar van de zij- standaard
  • de bobine
  • de bougiekabels


    Afgelopen zondag een flinke toer gemaakt in de Eiffel; daar onszelf vastgereden in een klein stadje met wegwerkzaamheden en omleidingen. Het was behoorlijk warm en veelvuldig stilgestaan en langzaam gereden. Olietemperatuur liep wel wat op (6 streepjes); echter motor niet stilgevallen.
    Ik durf stilletjes te gaan denken dat het probleem nu opgelost is.

Goed te horen!