Heb al eens geroepen dat ik zo links en rechts het een en ander verknutseld heb aan mijn motor, hier dan eens wat plaatjes wat dat zoal inhoud.
Op deze foto, rechter cilinder, is het aluminium afdekkapje te zien dat over de pully zit waar de gaskabel in draait, hiermee voorkom je dat er grof zand in de groef van de pully komt waardoor de synchronisatie verloopt. Links zit er uiteraard ook een.
Op deze foto, van onderen genomen, is de door BMW te leveren ‘luchthapper’ te zien die de hete lucht na de oliekoeler opvangt en via de aluminium slangen( rechts en links) naar de ventilatieopeningen in de kuip leidt. Op deze manier zit je achter de kuip niet in de hete lucht van je oliekoeler maar in de koelere rijwind die onder de koeler door komt, scheelt letterlijk een jas in de zomer!( alleen 1150)
Om dit te kunnen maken moeten beide claxons op een andere locatie gemonteerd worden, ze zitten nl precies op de plek waar de koelslangen door het subframe moeten.
Dan hier een foto van mijn gemodificeerd schakelpedaal. Op deze manier komt het pedaal zowel naar buiten als naar beneden en kan ik zonder mijn voet veel te verdraaien of zelfs van de voetsteun te halen goed schakelen, had er op de 1200RT ook last van( ik heb gewoon maatje 43)
Op deze foto is de meest simpele aanpassing te zien: een verlengd rempedaal: een imbus M10x70 gewoon in het bestaande gat geschroefd, hij vreet zich zelf vast genoeg. Het pedaal is ook naar beneden versteld zodat ik nu alleen mijn voet hoef in te draaien om te kunnen remmen.
Mijn vorige RT trilde een beetje vandaar dat ik links en rechts wat extra massa gemonteerd had aan het stuur om de demping wat te verhogen, werkte prima.
Tevens is hier de Wunderlich Cruise Control te zien, die ook weer aangepast is zodat die niet uit zichzelf tè los kan trillen waardoor je hem niet kan gebruiken.
Hier is de opzet ruit te zien, heb 2 uitvoeringen: een hoge voor de winter en een lage voor de zomer, scheelt 2 cm. Door dat de ruit hoger en smaller is kan ik hem veel vlakker laten staan, toch uit de wind, geen turbulentie, ben 1.93m.
Ook nog te zien is de losse snelheidsmeter (vorige RT) en uiteraard mijn gps.
So far for now!