Dit is mijn R850RT/P hij is van april 1997 en heeft eergisteren de 95000 aangetikt. http://www.mijnalbum.nl/OpenbaarAlbum-3SBBSLNK" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb hem vorig jaar gekocht bij Ruud de Jong in Enkhuizen.
Hij had toen nog de porta potti er op zitten wel kreeg ik de achterbuddy en het kontje (deze was groen) erbij.
Volgens hem had hij hem ingeruild op zo’n grote scooter de Rt was van een oude man geweest en die vond hem te groot???.
Deze oude man heeft waarschijnlijk de nieuwe kuip erop gezet plus van alles en nog wat want dit model had deze kuip pas in 2002 dacht ik.
Nou wat heb ik er aan gedaan best wel veel eigenlijk ik heb het frame voor de achterbagagedrager besteld , bagagedrager met rubbers en montagemateriaal , voetsteunen achter, smoke knipperlichten, kontje gemonteerd en ong 4 x gespoten en het resultaat staat me nog niet aan.
Oliekoeler bescherming rooster van Wundelich, kroonplaatsticker van Wunderlich , verder heb ik alle inbusbouten vervangen door nieuwe want die waren behoorlijk verroest koste ongeveer 20 euro maar was de moeite waard.Voorvork gestraald en opnieuw gespoten (knapte ook enorm op) en verder goed gepoetst.
Het enige wat ik nu nog wil is een topkoffer dus als iemand er nog één heeft liggen voor een leuke prijs dan hou ik mij aanbevolen.
De citykoffers bevallen mij eigenlijk wel ik raak nu niet meer de muur in de steeg. Iets wat me met mijn K1100LT regelmatig is gebeurt het is een erg krap steegje.
Wat mankeert er aan mijn mooie wit ??
Het is niet politzei weis of alphin weis maar iets romiger en wit is de nieuwe modekleur (zeggen ze).
In het echt is hij lang zo wit niet.
… ben even zo brutaal geweest… kijkt net wat gemakkelijker dan steeds te moeten switchen tussen twee sites.
Als je vindt dat ze verwijderd moeten worden alhier, laat het me dan even weten.
Mooi moto!
Het lijkt alsof er een kuip van een 1150 (vorm v/d lamp) gemonteerd is op een 1100 (remmen en klepdeksel)… Bijzonder.
Het is inderdaad een 97er met een 2002 kuip en voorspatbord plus dashboard.
Is een hele hoop werk geweest door de vorige eigenaar ik denk dat er teveel gaten ingezeten
hebben om het mooi op te kunnen knappen.
Maar dat geeft niks ik ben er blij mee alleen de echte kenners zoals hier op het forum zien het verschil.
Een mooie fiets voor relatief weinig geld en hij rijdt heerlijk soepel ik merk niet veel verschil
met de K1100 of de 1150 van een collega waar ik eens op gereden heb
De 850RT(met-of-zonder-P) rijdt inderdaad soepeler dan zijn grotere broer, maar dan met name in de stad. De stadsrijder zal liever op een 850RT rijden dan de 1100/1150RT; voldoende vermogen, maar minder zenuwachtig gedrag omdat hij minder vermogen heeft en dus wat minder heftig op de gashendel reageert. Ook van KFR heeft de berijder met de 850RT beduidend minder last.
Voor de lange afstanden en het meer sportieve rijden is de 1100/1150RT beter geschikt. Zeker met een duo passagier en/of zware bepakking is het extra vermogen welkom. Voor hen die heel heel graag een (tussen)sprintje trekken, zal de 850RT net iets te weinig pit tonen, maar het is maar net waar je de lat legt.
Ach…voor het snelle werk heeft BMW weer andere modellen. Ik vind 'm pittig genoeg. Hiervoor had ik een K1100RS en die ging als de brandweer (voorwiel ging nog in zijn 3 omhoog als het moest) maar ik mis dat helemaal niet op de RT. Het model nodigt eerder uit tot relaxed rijden vind ik zelf.