Dat zijn de standaard oliekoelers inderdaad. Zonder ventilator natuurlijk en er zit geen oliekoeler onder de tank Hans. Je snapt niet dat mensen zo’n R1100R kopen hé .
Ik ken er ook een paar zonder deze oliekoelers. Maar die zijn dan verwijderd en vervangen voor een enkele oliekoeler die in het midden zat. Maar standaard hebben ze deze oliekoelers.
Inmiddels al ruim 500 heerlijke kilometers gereden. Gaan er binnenkort zo’n 400 per week extra worden.
Ben nog wat aan het experimenteren met de zadelhoogte.
Bij de R1150RT is een veel gebruikte aanpassing aan het zadel het hele blok van de hoogteverstelling ongeveer 6-8 mm omhoog te brengen (4 plaatjes of ringetjes eronder en langere boutjes). Hierdoor komt het zadel wat meer achterover te staan en wordt voorkomen dat je constant naar voren glijdt. Mogelijk dat dit op de R1100R ook kan, in dat geval een zekere aanrader, succes.
Ik begon met de plaatjes onder het zadel voor en eindigde bij Tijger Leathers. Ik bleef naar voren schuiven en dan zat je telkens te dicht op de tank waardoor ik meer rugklachten kreeg.
Dat is een hele mooie r1100r Bart, dat stuurkuipje is dat een orgineel BMW accessoires of van een bepaald merk? Het smoelt hem goed. Geniet er van en veel veilige kilometers Beamer Charly
Kuipje zou origineel BMW zijn maar ik ben hem verder nog nooit ergens tegengekomen.
Vind het het mooiste kuipje wat ik tot dusver voor de R heb gezien. Mazzel gehad want ik heb deze R via ruilen.nl
Apart, een 1100r met een kuipje. Maar misstaat niet. Dat geldt wel voor de lelijke oliekoelers vind ik. Overbodig, en gauw er af halen. Verder mooie machine, met speciaal zadel.
Moore motor. Kuipje doet een beetje denken aan een kleine ‘klassieke’ RS kuip.
En die oliekoelers zaten daar toch standaard op de R?
Er is immers geen kuip om de luchtstroom weg te leiden van een koeler die recht voor het blok zit?