Mijn 1200 GS Adventure upgrade

Hans, dat vloeken vond ik ook en misschien dat er ooit nog eens zwarte of rode ondergaan.
Maar dat wordt dan een winterprojectje. De achterkant is niet zo erg maar de voorkant, tjongetjonge.
Maar weet nu wat er allemaal los moet.
De velgen wil ik ook nog zwart laten poedercoaten, misschien gelijk dan de veren mee.

Of als ik ze laat servicen dan de paarse voor zwarte omruilen.

In de box zat de standaard instellingen kaart voor iemand van 80kg en ik ben nu bijna 80 kg.
Dus die instelling heb ik nagekeken en opnieuw ingesteld want de vorige eigenaar had bij HK suspension de vering voor snelle straat setting laten afstellen. Merkte dat die dus harder afgesteld stond met nameting van de Hyperpro kaart.

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de velgen onder de motor vandaan gehaald.
Schoongemaakt, geschuurd en gespoten.
Morgen even kijken of het resultaat naar wens is en daarna de schijven er weer op en dan weer terug inbouwen in de motor.


Ziet er mooi uit Richard, idd nog een rood randje erom heen en het zal nog mooier worden. Ps, gemaakt met de spuitbussen in de aanbieding bij de supermarkt met de A?

Hans, inderdaad met die spuitbussen.
Zag nog een paar schuurstreepjes dus zondag doe ik ze nog een keer.
Zit er gelijk een stevig laagje verf op.
En daarna de 3M rode reflectie velglint.
Moet alleen even kijken want die verkopen ze natuurlijk weer alleen in een lengte voor 2 17inch velgen en mijn voorvelg is 19inch.
Zat je meemaken dat je net een stukje te kort komt.
Anders doe ik hem in 3 of 4 gedeeltes met een tussenstuk of ik maak er een stickertje tussen.

Mooi gedaan Richard de zwarte velgen maakt het helemaal af Groet Ed

Dit alles mag je met recht een “upgrade” noemen Richard…'t is helemaal jouw eigen motorfiets geworden! 8)_ _004

Vandaag de velgen in de motor gebouwd en gelijk de cardanolie ververst. Achterwiel was er toch uit.



Mijn complimenten. Echt een hele mooie motor. -kwijling- -kwijling- _004

[groet]

Mooi geworden en erg speciaal.
Ik ben benieuwd wat je volgende aanpassing wordt :slight_smile:

Ik zou het blok wel zwart willen spuiten alleen tot hoever ga je dan.

De velgen in het zwart geeft toch een mooier geheel dan zilver.
Zodra er nieuwe banden op moeten laat ik eerst de oude verwijderen en zal de velgen met autolak gaan spuiten. Zodat dit nog iets harder is dan de spuitbus. Maar dat duurt nog wel ff.

Mooie fiets zo.

Vandaag begonnen met het monteren van de Hyperpro schokkers met veren.
Het zijn Hyperpro 3D schokbrekers en volledig instelbaar, zelfs in hoogte.
Nw prijs voor deze set is 2000 euro. Gelukkig bijna nieuw gekocht maar toch tweedehands en scheelt toch wel.

Helaas bleef het beperkt tot de achterkant omdat het weer ineens van wat koeler naar regenbui ging.
Ik was nat maar niet van het zweet.



Mooie klus, Richard. Nu de voorkant nog en dat is bij een Adventure geen geringe opgave. Voordat je erbij bent…

Maareh, al die dure spullen zomaar op de grond, kleedje? Karton? Ik weet ut, ben een enorme pietlut en nog zuiniger op m’n spullen :blush: :blush:

Leuk om zo met je motor bezig te zijn en je gaat het verschil absoluut merken _004

Groeten,
Frans

Frans, Al die mooie spullen op de grond. Ja heel voorzichtig. Ik ben ook een pietje precies.
Achterkant zit al weer in elkaar en de voorkant is er nu uit.
Hoe gek kan je het bedenken maar het middenstuk van de valbeugel moest eruit omdat ik 1 mm te weinig ruimte had om de voorkant te laten zakken.
2 dames hebben de achterkant naar beneden gedrukt zodat ik de schokker er onderuit kon halen.
En die stomme valbeugel moet je eerst aan je frame losmaken en daarna de zijstukken eraf. Want er zit een verborgen bout in de valbeugel achter de onderstukken.
Dus die los en toen was het makkelijker maar wat een werk aan de voorkant zeg.
Een halve motor slopen voor een schokbreker.
Nu heb ik de Hyperpro van een 1200 GS en niet van een GSA. Een GSA is 30mm hoger dan de GS, Dat zit in het zadel en de schokkers.
Nu heb ik de totaal afstelbare Hyperpro bekeken en op hoogte gezet zodat ik maar 5 tot 10 mm verschil heb met de originele schokkers en hoop hierdoor iets lager uit te komen maar net niet te laag zodat ik mijn GSA middenbok en zijstandaard moet omzetten naar die van een GS. Want die zijn dus ook weer lager.
Maar eerst maar kijken morgen als het droog is.
Nu regent het weer hier en staat ie nu onder een hoes.
De woonkamer is voor een kwart gevuld met gereedschap en onderdelen. Gelukkig is de woonkamer 11 meter lang.
Morgen ook weer verder foto’s maken.

De spullen liggen er nu wel beter bij :wink: in de woonkamer nog wel, de GSA past niet door de deur? :smiley: Of zegt ms Beemerrichard -naughty-

Toen bij mijn RT de voorvering eruit moest om het e.e.a. te vervangen bleek het draadeind ook net een fractie te lang. Dat was relatief snel verholpen maar, zo werd mij verteld, dat was niets vergeleken met wat je te wachten staat bij een GSA. De arbeidstijd wordt dan zomaar met gemak een factor twee. Je moet echt een halve motor slopen eer dat je erbij kunt.
Nu maar hopen dat de verlaging uiteindelijk meevalt.

Succes,
Frans

Helaas past de motor niet door de voordeur. Heb ooit mijn Kawa 600 GPX op mijn woning 2 hoog in de keuken gehad. Maar toen was ms beemerrichard er nog niet.
Nu doe ik wel de fietsen in de woonkamer als ik er onderhoud aan doe maar dan gaat er eerst een oud kleed op de grond en de fietssteun erop en dan de fietsen in de fietssteun voor makkelijker werk.
Beide dames rijden op de fiets en die moeten ook af en toe voor onderhoud, is nog uit mijn oude hobby die ooit uit de hand liep.

Hoop morgen op wat droger weer zodat ik weer verder kan.
Gelukkig is de voorveer eruit nu.
En het opbouwen is op zich niet teveel werk als je weet welk boutje waar in moet.
Meeste hebben dezelfde lengte voor het plasticwerk, er zijn er een paar verschillend.
Hoop dat de tank vastzetten een beetje makkelijk gaat want dat ging de laatste 2 keer erg lastig.
Maar we maken foto’s zoveel als het kan.
Nu is het leeg boven het voorwiel, dus schoonmaken morgen nu er niet zit. Heb ik achter ook gelijk gedaan en alle draaipunten van de schokker een beetje ingevet. En alles op kracht vastgezet.

Zo voorkant zit er ook in.
Wat een werk, maar het zit.
Nu ff uitrusten en wat vocht weer innemen want het water liep van mijn rug in het zonnetje.
Straks een testrit gaan maken.




Net een testrit gemaakt over diverse soorten straatbedekkingen. Hij doet het voortreffelijk. Geen sponzig deinen meer en zo strak als een scheermes.
Wat een totale verbetering. Ook niet meer duiken als ik ging remmen en de verlaging is precies goed zodat ik beter met mijn voeten bij de grond kom.
Ik kon alleen de douche in na het ritje want mijn motorpak zat aan mij vastgeplakt en het water liep uit mijn helm.


Mooi als je kunt constateren dat je werk niet voor niets is geweest. Geeft vast een goed gevoel _004

En respect dat je met deze temperaturen toch je pak aantrekt, ik doe dat niet.
(Ga dan met de auto en voluit werkende airco :laughing: )

Maar ik herken het wel, je drijft je pak uit en vraagt jezelf af of je de enige bent …

Maar even terug naar de veren, merk je dat je GSA iets lager ligt?

Ik heb ook nog een zomer doorwaaipak maar die hangt nog op zolder en had voor de proefrit ff geen zin om deze te halen.
Had ik het maar wel gedaan.
Normaal ga ik met temperaturen boven de 25 graden ook met de auto naar het werk.
Want als ik 's middags uit het koele kantoor naar de koele garage ga en de motor pak en dan de garage uitrijdt dan zit ik gelijk in een warme deken.
Dat is afzien.

Maar de motor veert en stuurt een stuk beter met de hyperpro. Was niets mis met de standaard veren alleen merk je duidelijk kwaliteitsverschil. Dit is een hele andere wereld.
Merkte al toen op mijn 1200RT met alleen nwe hyperpro veren door Kenny erop gezet. Dat was al een wereld van verschil.
Ik mag bij Hyperpro langskomen om gratis mijn veren te laten afstellen om mijn wens. Top en dat voor tweedehands schokkers.

De motor is denk ik 1 a 1,5 cm lager en ik kan beter met de voeten bij de grond en hij staat ook mooier nu op zijn zijstandaard.
Voordeel is dat ik niet met een lager zadel loop te pielen zodat je hoek van je knie weer anders word.
En de Corbin zadels zitten heerlijk en dan ook nog heerlijke vering en een dijk van een boxer. Wat wil een mens nog meer? Big RT Smile

Groeten,
Richard