Voor zeer tijdelijk oplossingen zoals overgang zou je naar mijn mening verschillende banden even kunnen hebben. Vergeet niet dat banden zijn ontwikkeld voor road doeleinden als een MATCHED set en de designer’s performance is best bereikt als twee van hetzelfde merk en model zijn gemonteerd.
Ik had bij mijn 2001 R1150RT ook last van trillingen.
Maar toen ik een keer zonder topkoffer ging rijden, waren de meeste trillingen verdwenen!
Het verschil is zo groot, dat ik tegenwoordig zonder koffers naar mijn werk ga, ik heb mijn rugtas gewoon weer op mijn rug.
Met mijn 1991 K75RT heb ik dezelfde test gedaan: een keer zonder topkoffer naar het werk gaan. Zelfde verschil: veel minder trillingen!
En voor alle eerlijkheid: in blijf het lopen van de driecilinder op eenzaam goede hoogte vinden. Op binnenwegen: helemaal geen trillingen. Op de snelweg, zonder topkoffer: ook helemaal geen last meer.
Daar kunnen de boxers niet aan tippen, zelfs mijn zeer gewaardeerde R1150GS niet…
Als ik zie of lees dat iemand een rugzak gebruikt op de motor dan krijg ik de kriebels.
Ik heb ooit 6 ribben gebroken en een sleutelbeen bij een valpartij met de motor. Had een laptop in die rugzak waarop ik die botten brak.
Mijn welgemeend en dringend advies; Geen rugzak op de motor