Microswitch voor rem licht schakelaar

Ik ben trotse bezitter geworden van een R 1100 RT '96 in het mooie blauw.

Nu wil het zo zijn dat er geen schakelaar in mijn voor rem zit (bij de rechterhendel dus), tijdens de koop heb ik nog gevraagd of alles werkt en onderweg leek dat ook te werken, maar dat was dus alleen de voetrem. Foutje van mij anders had ik nog wat van de prijsgepraat.

Maar nu wil ik eigenlijk alleen deze microswitch kopen of een alternatief. Want ik vind het origineel wat aan de dure kant:
Hier een voorbeeld: https://www.euromotoelectrics.com/product-p/blswitch870.htm

Hebben jullie ervaring met een alternatieve schakelaar? En weet iemand het gedrag van de originele schakelaar en maten? Dus normaal open of gesloten, of spdt/spst ? De kabel zit er nog wel en na een kleine checkt werkt hij ook.

In het diagram is het onderdeel 9 uit de bijlage, ik ben ook benieuwd naar onderdeel 10, de schroefjes die daar dan bij horen.
Afbeelding van WhatsApp op 2024-06-23 om 18.18.18_0c75d12e.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2024-06-23 om 18.09.06_bc1df310.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2024-06-23 om 18.09.07_29bc1b9c.jpg

Beste DvA,

Deze leverancier zit in de USA, bedenk dat er nog invoerkosten en verzendkosten bij zullen komen… dit kan alsnog hoog oplopen…

Misschien beter een remhendel bij een motorsloop of iets dergelijks…

Henk7777

Dat was inderdaad een voorbeeld website, iemand ervaring met dit onderdeel in Nederland of een kopie/Chinese versie?

De schakelaar is een NC contact. Pas als je de handel loslaat wordt de schakelaar bediend en verbreekt het contact. Een schakelaar wordt altijd bekeken in rust toestand. Dus niet bediend en dan moet het remlicht branden. Ik weet niet welk type hier in zit maar qua micro schakelaars zijn er veel die uitwisselbaar zijn. Het hoeft slechts iets meer dan 1A te schakelen dus is het aanbod groot te noemen.

Ja precies, maar juist omdat er zoveel aanbod is, is het lastig kiezen. Ik heb al heel wat tabjes openstaan in mijn browser _004
Met name alle termen duizelen een beetje, maar ik kom al in de buurt van de oplossing. Bedankt voor het meedenken.

Als ik morgenmiddag even tijd kan vinden zoek ik even naar een type of alternatief. Alleen zal je mogelijk 2 draadjes aan de schakelaar moeten (laten) solderen. Door er standaard een stukje snoer met plug aan te zetten is de schakelaar ineens 80 keer zo duur.

Dat zou onwijs helpen!

Ik kan trouwens aardig solderen, dus daar zie ik het probleem niet zo in.

Als het goed is zou het dit type schakelaar moeten zijn; KW11-3Z-B-2 voor de NC uitvoering of de KW11-3Z-2 voor de NC/NO uitvoering.
De maten staan op een site die ik bij Ali heb gevonden. Die zijn ook het goedkoopst maar dan moet je wel iets meer (14 dagen) geduld hebben.
Dan heb je ook nog reserve schakelaars.

https://nl.aliexpress.com/item/1005006085607858.html?spm=a2g0o.productlist.main.21.181extlBxtlBox&algo_pvid=097da6be-cbd9-41d0-b16f-5f325b2ce71a&algo_exp_id=097da6be-cbd9-41d0-b16f-5f325b2ce71a-10&pdp_npi=4%40dis!EUR!1.92!1.92!!!14.60!14.60!%40210387a117195776318413156ed3ad!12000035662954851!sea!NL!1642218202!&curPageLogUid=wzKrELQqGQYD&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A

Dat is perfect! Ik vind het niet om te wachten, ik rijd nu niet zoveel richting de vakantie en de rest doe ik wel met de voetrem.

Het is gelukt om de schakelaar aan te solderen, ik moest nog speciale boutjes kopen omdat het gaat om m2 wat in de meeste bouwmarkten veel te klein is (gaan in sommige gevallen maar tot m3)

Ik heb ze voor de zekerheid met een beetje loctite vastgezet tegen eventueel lostrillen omdat ik niet weet waaorm de originele schakelaar er niet was inclusief de boutjes.

Ik kan weer de mensen laten zien dat ik kan remmen!

edit: ik heb een heleboel schakelaars over, en nog boutjes dus als iemand in de toekomst dit probleem heeft let me know.

Geweldig dat het gelukt is. Je kan de reserve schakelaars altijd in de te koop aangeboden rubriek zetten.
M2 boutjes zie je inderdaad weinig. Je komt dan terecht bij een model hobby zaak of een goede ijzerwaren zaak.
Op een bouwmarkt zal je deze niet kunnen vinden.