Ik liep al een tijdje met de gedachte om mijn motor (1100RT) in te ruilen voor een jongere versie met een kleur die mij wel aanstaat. Ik had een mooie 1200rt op het oog, ook nog een btw motor. Maar na overleg met mijn wederhelft toch maar besloten een tijdje door te rijde met de 1100. (En omdat we ook nog wat wensen in huis hebben, oa een nieuwe keuken). Bovendien rijdt de 1100 nog uitstekend, recentelijk nog onderhoud gehad bij MSA.
Het enige wat mij wel enorm tegenstaat is de kleur. Vandaar dat ik afgelopen week al het plastic van de motor heb gehaald incl de koffers. Alles ontdaan van emblemen, stickers etc. Alles ligt nu bij de spuiter te wachten op een nieuw kleurlaagje. De kleur wordt zwart metallic. Geen BMW kleur, maar obsidiaan zwart, zelfde kleur als de vierwieler en mijn bussen. Hoewel je bij de bussen geen stukje zwart meer ziet door de reclame-wrap.
Binnenkort rij ik weer rond met mijn vertrouwde en vernieuwde motor.
Ik ben zelf ook benieuwd hoe het zal staan… Wordt vervolgd. Daarnaast heb ik nog witte knipperlicht glaasjes besteld en nieuwe rvs schroeven. Ook moet ik nog op zoek naar een paar nieuwe emblemen voor de kuip. Die van de koffers heb ik er wel mooi afgekregen, maar als de prijs gunstig is, ga ik deze ook vervangen. Wie weet zie ik wat op de motorbeurs in Utrecht. Daar ga ik vrijdag naar toe met mijn zoontje.
Ik zal in ieder geval het resultaat laten zien hier. En de motor is live te zien tijdens het . Hotel is gereserveerd, nu nog inschrijven…
Vandaag ook de kunststof houders voor de kuipruit onderhandel genomen. Vaak behandeld met van alles en nog wat, maar steeds werden ze na verloop van tijd weer dof. Gister een diepte investering gedaan bij de action. Busje grondlak, zwarte lak en blanke lak gekocht. Vanochtend gegrond en vanavond met zwarte lak gespoten. Nu drogen en zaterdag met blanke lak afwerken.
Heb ik tenslotte zelf ook nog wat gedaan
Ze kunnen op dit forum mooie spuitcabines maken Even over de emblemen voor op de kuip deze dunne uitvoering kan je bestellen bij de BMW dealer Ik heb ze bij mij ook vervangen de prijs was vrij goedkoop Groet Ed
Bedankt Ed voor de tip. Ik ga morgen naar de motorbeurs in Utrecht (voor het eerst) en wie weet kom ik ze daar tegen. Maar de kans is groot dat ik ze gewoon bij de dealer bestel. Heb jij de emblemen op de koffers ook vervangen? Ik overweeg namelijk om deze ook te vervangen.
Ik heb gisteren de kuipdelen weer teruggekregen van de spuiter. Vanmiddag begonnen met het monteren hiervan. Wat een gaaf gezicht!
De glaasjes voor de knipperlichten geplaatst.
Morgen nog een paar delen op de juiste plek monteren, de zijkoffers nog vastmaken met popnagels, en dan is ie weer klaar voor het seizoen. Alleen nog een nieuwe set banden.
Rob, dit is een hele zinvolle “winterstop”. Als dit geen beauty wordt?
Binnenkort zodra het zout verdwenen is, moet je hem maar eens showen en dan maken we gelijk een leuke tour naar de Ostmühle in Gildehaus.