Bij mijn 1100RT brandt het neutraal lampje met vertraging, of niet, of wel.
Als ik stop voor verkeerslicht en naar neutraal schakel duurt het even tot wanneer het groene lampje gaat branden.
Vermoedt dat dit ergens blijft hangen door vuil of zo iets, echt hinderlijk is het niet, zie op mijn schakelindicator ook wel wanneer ik in neutraal of 0 sta.
Maar heb graag alles werkend.
Gekend probleem?
Is bij mij ook, dus ik denk dat het normaal is. Er treed inderdaad (soms) wat vertraging op.
Versnellingsbak.pdf (206 KB)
Opnemer nummer 18 uitbouwen, schoonmaken en terug inbouwen.
Het is niet normaal dat er vertraging zit op een opnemer.
Schoonmaken met WD40?
Je zult eerst moeten beginnen met de versnellingsbak olie af te laten, achterwiel uitbouwen, enz. De opnemer schoonmaken kan je met wasbenzine doen, ik denk dat WD40 ook wel lukt.
Op het forum ‘BMW Motor Club Vlaanderen’ dit gevonden:
https://forum.bmw-mc-vl.be/viewtopic.php?p=825434#p825434
Bekend euvel, lijkt op vervuiling van de neutraalstandgever. Inspuiten met veel (veel!) WD40 helpt vaak, maar het gaat terugkomen.
Vervangen is inderdaad een serieuze klus, als je dat overweegt, vraag je dan even af of je de koppeling meteen meeneemt, dan ben je toch al halverwege…
Succes, Aad
Thx zal no. 18 met wat WD40 schoon maken op moment doet het neutraal lampje het goed
100x contact op, 100x groen lampje, enkel met draaiende motor, vb, stoppen aan verkeerslicht, schakelen in neutraal, lampje neutraal springt haast terug aan wanneer verkeerslicht ook terug op groen slaat, weigert niet maar is alleen zeer traag.