Krijg lager niet los

Ik krijg de lagers van 't voorwiel er (nog) niet uit… :imp:
Normaal gesproken krijg ik die altijd wel er uit, zeker als ik de naaf warm heb gemaakt. Maar dat was dan bij een Honda ofzo. Het ziet er bij deze boxer eigenlijk wel standaard uit (twee lagers in een bed met een stukje pijp er tussen) maar ik krijg géén beweging in de lagers.

Misschien een rare vraag, maar zit het bij een R1100 anders???

P. S: Ja, de circlip is er uit… :wink:

Kijk eens in het Haynes boek hoe de constructie is, altijd een vast lager en eentje los en gebruik het juiste gereedschap. Paar jaar terug toen we nog TechDagen organiseerden ook eens met een voorwiel tussendoor naar een dealer geweest om met een hydraulische pers een paar voorwiellagers (R11XRT) er uit te persen, zaten ook een ‘beetje’ vast … :$

Dat weet ik nog! Ben toen met Peter naar de Harley dealer in de buurt geweest. Die had de juiste spullen en toen was het zo gepiept.

Ze zijn er uit…!!! :partying_face::partying_face::partying_face:

Goed nieuws, maar je hebt ons wel nieuwsgierig :nerd: gemaakt:

  • Waarom ging hij er eerst niet uit, deed je iets verkeerd? of zat hij gewoon erg vastgebakken? had je het goede gereedschap? hoe pakte je het aan?
  • Wat heb je gedaan om hem er nu wel uit te krijgen?’

Zo mogelijk een fotootje erbij Big RT Smile

groeten van Georgio

De 1e poging was ‘old school’ met föhn (nee, geen haarföhn…) en een drijver, maar helaas.
Toen op de draaibank een lagertrekker gemaakt, maar voordat er geweld bij kwam, eerst wat gegoogled en hier een vraag gesteld.
Daarna de föhn een half uur op de hoogste stand op de naaf gericht (iets dikkere handschoenen nodig :smiley:) en ik tikte het lager er zo uit.
De/een vorige eigenaar nogal is een fan van loctite…

Dit was de 1e keer dat ik deze klus bij een BMW moest doen. Ik heb wel vaker wiellagers gewisseld en ik ben eigenlijk gewend dat je deze er na wat hitte zo uit kan tikken… Maar goed, weer een stuk gereedschap er bij! _004