Sinds enige tijd heb ik reuma klachten aan mijn handen en rijd op een 1200 rt 2009 (ex-politie) met 135K op de teller.
Nu wil ik de koppeling lichter laten bewegen.
Alle scharnierpunten zijn schoongemaakt en gesmeerd, dit gaf weinig verlichting.
nu zit ik te denken aan de quickshifter van healtech, dit zal de koppelhand verlichten.
nu weet ik dat er een hoop handige mensen op het forum zitten.
heeft iemand ervaring of een “out of the box” idee waar ik op verder kan borduren??
Een project van iemand zijn afstudeer script over het ontwikkelen van een andere manier van schakelen.
Verder vind je wat links naar fora waar wordt gesproken over de hoek van de handle om het iets makkelijker te maken.
En anders kom je een keer langs, en maak je ritje op mijn RT, deze heeft de mogelijkheid om zonder de handle in te drukken te schakelen. Geen beleving van het schakelen maar zorgt misschien dat je het langer volhoud.
Google eens op de merknaam Clake. Komt uit de USA en zij maken allerlei bijzondere koppeling/rem oplossingen voor met name enduro motoren. Misschien tref je daar iets aan wat zou kunnen helpen.
We hebben hier ook een lid (Bert Pot) die eenhandig (ik meen met rechts) op een R1200RT rijdt: wellicht kan hij je nog van tips en trucs voorzien; zijn eigen website is een echt een inspiratie om te lezen.