koplamp vervangen r1100rs

hallo, hoe vervang je het lampje van de koplamp?

Ik neem aan dat de 1100 RS en de 1100 RT dezelfde constructie van de koplamp hebben. Ik heb een 1100 RT.

Bij vervanging van de halogeenlamp haal ik eerst de blokstekker eraf (door te trekken), vervolgens het zwarte afdek rubber, dan de lamp eruit halen (welke geklemd zit met een rvs draad/beugel) een nieuwe lamp (H4) erin, afdek rubber terug plaatsen (even goed checken of het goed omsluit en dus waterdicht is), blokstekker terug plaatsen en klaar.

Ik vind het goed te doen bij de 1100 (ik heb redelijk smalle vingers/handen). Bij de 1200 schijnt het allemaal erg krap te zijn. Daar heb ik geen ervaring mee.

Even terzijde: alleen voor de gemakkelijke koplamp verwisseling hoop de 1100 nog vele jaren te houden. :wink:
Bovendien vind ik het een super mooie heerlijk rijdende tourmotor. En ach, een BMW heb je in mijn beleving (bij goed en regulier onderhoud) toch voor het leven? Ik gebruik de RT ook nauwelijks voor woon-werk. Daardoor heb ik een relatief lage km.stand. Dat scheelt natuurlijk ook. Daarnaast heeft mijn RT een standplaats in een verwarmde garage. Tot zover mijn bespiegelingen. :wink:

Succes! _004

Als je over een lampje praat dan denk ik aan het stadslicht / parkeerlicht lampje. Deze zit bij de 1100rt aan de onderzijde in het lamphuis geklemd. Deze kan je er gewoon uittrekken en daarna het lampje uit de fitting trekken. Ook ik ga er even vanuit dat de 1100r hier niet in af zal wijken met de motor die ik bezit.