Alles onderhanden gehad, Kleppen waren niet goed, geslepen. In eerste instantie te grove pasta. Kreeg kleppen niet dicht. Andere pasta besteld. Kleppen dicht gekregen. Echter Compressie probleem was niet opgelost. Zelf een lektest bedacht. Bleek deze cilinder druk te verliezen. 3 maal meer dan de andere zijde. Cilinderwand leek prima, Zuigerveren ook. Wat nu. Toch nieuwe zuigerveren besteld. Cilinder bekeken en opgemeten. Tolerantie was 0.020 mmm. mag 0.06 zijn. zuigerveren waren ongeveer 0.2mm gesleten. zuigerwand nog mooi rond. Nieuwe veren erin gezet. Zitten kloten met de olieschraapveer. Met behulp van mijn vrouw was dit zo gepiept. Compressiedruk is nu weer gelijk aan de linkerzijde. vanmorgen starten en lopen. Stationair toerental is weer normaal. Nu weer opbouwen. Ik ga de kleppen aan de linkerzijde ook nog slijpen. Ik heb de motor toch los liggen. Nieuwe olie er in en op naar de zomer. Nu je het weet is de kop en cilinder zo weer gedemonteerd en gemonteerd.
Jacob,
Ik zou aan de andere kant ook de zuigerveren vervangen…als die toch open ligt…
Succes,
Henk7777
Toch maar naar Henk geluisterd. Vandaag de andere zijde zuigerveren vervangen. Je wordt er handig in. In 3 uur kop eraf en er weer op. Beide zijden meet il een compressie van 8 bar koud en 9 bar warm. Nu weer netjes afstellen nieuwe olie ed. Brandstofverbruik lijkt me hoog. De eerste R1100 hadden geen brandstof meter.