Je wilt wel eens wat anders!

Eind 2013 liep mijn motorlease af en was het tijd om wat anders uit te zoeken. 1 ding was meteen duidelijk: na 6 jaar dag-in-dag-uit RT rijden wilde ik wel eens wat anders. Het zou dus in ieder geval geen nieuwe RT worden. :O
(Als je elke dag, zomer en winter, voor woon-werk op de motor zit, gaat zelfs een R1200RT op een gegeven moment vervelen - echt waar)

Proefritten op Ducati Multistrada, KTM 1190 Adventure en BMW K1600GTL maakten duidelijk dat er genoeg motoren te koop zijn met een hogere fun-factor dan de RT. Zodoende had ik in december al bijna een K1600GTL besteld. Maar er kwamen een paar nieuwe motoren aan, die vanaf 1 februari proef te rijden waren. Geduld is een schone zaak, en een nieuwe motor afleveren na de pekeltijd is ook niet verkeerd, dus dan maar even gewacht.

Begin februari de nieuwe GS Adventure en de nieuwe R1200RT proefgereden en ook een weekend weggeweest met de KTM 1190 Adventure. Wat een indrukwekkende fietsen! - de keuze werd er niet makkelijker op. Uiteindelijk hielp de eerste voorjaarsstorm met de keuze en heb ik mijn keuze inmiddels gemaakt.
Wat het is geworden? Ik plaats binnenkort een foto.

Uiteindelijk is het jou keuze en lees graag je diverse ervaringen op die verschillende fietsen.
Ik had het wel geweten. _005

Ben heel benieuwd & nieuwsgierig.

Als je een funfiets zoekt… Met afstand de GS Adventure _004

Ik gok een . . . . . . GS Adventure :wink:

Hans, je maakt ons nieuwsgierig.

Maar net als Jos denk ik dat je voor een GS adventure bent gegaan.
Ik ben er in iedergeval heel blij mee. Wat een heerlijke fun/stuurfiets.

's Kijken of ik uit de tekst iets kan opmaken…gewoon omdat het kan.

Je had al gereden op Ducatie, KTM en K1600GTL en toen bijna de 1600 besteld. Vervolgens ben je gaan proefrijden op GS en de nieuwe 1200RT. Wat voor jou belangrijk was was de proefrit in het voorjaar. Dan heb ik het idee dat de Ducatie en K1600GTL afvallen want daar heb je niet mee in het voorjaar gereden. Dan blijven de GS, nwe 1200RT en (de 2e proefrit) met KTM over. De vraag is: wanneer stormde het nu? Was dat tijdens de proefrit met GS en nwe 1200 of het weekend met de KTM? Ik veronderstel dat de het stormde tijdens de ritten met de 2 BMW’s en niet tijdens dat weekend met de KTM. Bovendien had je al een lichte voorkeur boven de KTM door de 1600 al te willen bestellen. Dus heb je uiteindelijk gekozen tussen de GS en nwe 1200RT. Ik gok, gezien de bescherming in combinatie met jouw lengte, dat de 1200RT meer bescherming biedt en dat je dat tijdens de voorjaarsstorm wel prettig hebt gevonden. De 1200 schat ik ook in als een motor die meer geschikt is dagelijks gebruik.Dus ik gok op de nwe 1200RT. _004

[groet]

Ik gok R1200RT

Daar sluit ik me bij aan. Wanneer je iedere dag, ook als het een uur lang regent, op pad moet dan gaat bescherming echt boven wat extra rijplezier.
Dat plezier verdwijnt namelijk heel snel wanneer de sokken en onderbroek nat wordt en je nog een dag te gaan hebt.
Veel plezier met je nieuwe RT. _004

Beetje olie op het vuur:

of waren de nieuwe RT en de K1600 zo windgevoelig tijdens de storm dat het toch iets anders is geworden… Big RT Smile

Spanning stijgt, tromgeroffel, het wachten is op HansD

nog iets meer olie op het vuur…
wat handig dat ik de broer ben van Hans en weet wat hij heeft uitgekozen…
en hij was als eerste bij mij om de nieuwe motor te laten zien…
samen aan het poetsen geweest met de nieuwe machine…
maar ja, wat is het nou toch geworden…
voor iedere nieuwsgierige is het toch maar wachten op de foto van Hans…
is het nou toch die KTBMDUC1190-1600-1200-adventure ???
RARARAAA…
groeten WalterD

We zijn benieuwd.

Ik had een R1200RT en heb nu een R1200GS Adventure.
Verschil:

RT last van zijwind.
Adventure eigenlijk geen last van zijwind.
RT regenbescherming
Adventure net zoveel regenbescherming ivm de dikke 33 litertank.
RT lekkere wendbaarheid met rijden.
Adventure veeeeeeeeeeeeeeeeel lekkerde wendbaarheid met rijden.
RT electrisch verstelbare ruit
Adventure helaas geen electrisch verstelbare ruit.
RT maakte me blij
Adventure maakt me nog blijer.
En nog blijer met het boxergevoel en geluid van de beide machines.

Geef mij maar EEN BOXER Big RT Smile

Dan zou het ook zo maar kunnen zijn dat je broer het weekend bij jou in Lichtenvoorde is geweest en dat is het wellicht toch de KTM.

Enfin, als ie maar gelukkig wordt met zijn nieuwe motor.

[groet]

Leuk al die speculaties :smiley:

Ik ben inderdaad met de KTM bij Walter langsgereden. Op de terugweg naar huis begon het gigantisch te stormen, met harde windvlagen en bakken met regen. Weliswaar zat op de KTM het hogere toerscherm gemonteerd maar veel merkte ik daar niet van. Ik waaide er compleet van af en werd ook door en door nat. Op een gegeven moment reed ik nog maar 95 km/h om enigszins minder last van de wind te hebben. Thuisgekomen was ik door en door nat, door en door koud, maar wel met een big smile op mijn gezicht: wat een fiets die KTM! Als je een GS Adventure een fun-fiets vind (en ik geloof je!), dan moet je de KTM eens proberen.
Volgens de KTM dealer was ik verwend, en ik dacht: “ja, dat klopt!”. Ik wil niet alleen een hoog, maar ook een breed scherm. Eigenlijk koop ik mijn motorfiets voor de winter, voor de koudste, natste en winderigste omstandigheden.
Als gevolg hiervan viel de KTM af. Ik heb daarna nog overwogen de GS Adventure te rijden met een extra groot scherm (bij MDI kun je die proefrijden). Maar een bezoek aan MDI op de Utrechtse motorbeurs maakte duidelijk dat de GS schermen weliswaar hoog genoeg te krijgen zijn, maar niet in de buurt komen van de breedte die ik zoek. Ook al was de GSA de best zittende fiets voor mij, hij viel ook af.

Wat is het dan uiteindelijk geworden? Het lijstje is al korter. Morgen plaats ik de foto.

ik denk dan aan de nieuwe r1200RT _001

Volgens de eerste post was het zeker dat het geen RT zou worden :unamused:

Het is de BMW k1600gtl geworden volgens mij die bied de beste windbescherming brede ruit voor te krijgen en goede zit Groet Ex

Dat zou dan wel de GTL moeten zijn, want de GT is qua windscherm vrij beperkt. Je ziet er wat verder vanaf, is niet vreselijk breed en in ongedierterijk gebied is het echt aanbevelenswaardig het vizier hermetisch dicht te houden… Daarentegen rijdt de GT koersvast en als een mes door de warme boter, ook bij zijwind 5/6. De handling bij lage snelheden is fenomenaal, zeker in vergelijking met de -1100-

Ik doe geen voorspelling en wacht geduldig af wat HansD morgen op het forum laat zien! Maar ben wel razend benieuwd :smiley:

[groet]

Bert M

Erg spannend hoor! RT of GT(L)…we gaan het zien. Hoe dan ook, jij zit binnenkort weer met een grijns achter het stuur Big RT Smile

Als ik lees wat voor wensen je hebt Hans , dan is het tijd voor een FJR _004 :O

Dat dacht ik ook. Of een Goldwing Hahaha. …

Kort samengevat: hij heeft een motor aangeschaft, tot het tegendeel is bewezen.

[groet]