iemand ervaring met bevestiging actioncam op helm?

GoPro met de zuignap op je helm gaat prima. Voordeel is ook dat je niet gebonden bent aan de rijrichting van je motor. Door je hoofd te bewegen kan je het perspectief wijzigen.

Op mijn skihelm heb ik voor de kleefmontage gekozen. Werkt ook prima.

Ik heb zelf een GoPro 3+ Black Edition; vanwege de afstandsbediening die er standaard bij zit. Die zit aan de sleutel van het contactslot dus ik kan onder het rijden de camera bedienen. Als ik dat nl. niet doe, is de geheugenkaart al vol voordat ik aan mijn eerste kop koffie zit. Je kunt het resultaat van mijn laatste filmpje bekijken op het forum: Eifelrit 18 oktober 2014. De camera zat met een zuignap aan de voorzijde van de ruit geplakt. Dat geeft een vrij statisch beeld (lees: je filmt alleen maar recht vooruit en kan dus saai overkomen). Maar toen ik het muziekje erbij had gemonteerd was het saaie beeld opeens heel ‘fris’. Dat scheelt echt!

Ik heb mijn camera ook wel eens aan de zijkant van mijn helm gemonteerd (met een standaard bijgeleverde ‘houder’, voorzien van 3M-tape). Dat werkt ook goed. Zit muurvast. Nadeel daarvan vind ik dat je een aantal ‘hulpstukken’ aan/in elkaar moet schroeven om de camera aan de houder te monteren, zodat de (zijkant van de) camera voldoende afstand heeft tot de helm. Mooi is anders. Je moet je tijdens het filmen (als de camera dus aan je helm zit) wel bewust zijn van je camera. Dus rustig met hoofd bewegen van links naar rechts tijdens het filmen. Anders is het niet prettig kijken. Ik zie op de film een héél klein deel van mijn helm, de hele ruit (standaard 1200RT) en een deel van het dashboard. De ruit vertekent overigens behoorlijk. Het lijkt heel klein. Ik heb nog geen Youtube-filmpje van zo’n situatie. Ik zal vanavond eens een foto nemen van mijn helm met gemonteerde camera en die hier posten.

Voordeel van de GoPro vind ik trouwens dat je vele soorten hulpstukken kunt kopen (met bijbehorend prijskaartje), zodat je je camera overal kunt monteren. Ik ben heel tevreden over mijn GoPro. Dit is mijn eerste camera, dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

Succes met je keuze!

Als je de GoPro Side gebruikt, zou dat voldoende moeten zijn;
http://www.v-nix.nl/gopro-side-mount
Maar inderdaad niet echt heel erg fraai. :$