Hoofdremcilinder en trillingsdemper R1100RT

Al geruime tijd heb ik problemen met de hoofdremcilinder, o.a. forse lekkage (dus beschadigde kuip) en na twee revisies nog steeds hele lichte lekkage. Nu heb ik een nieuwe (groene) hoofdremcilinder gekocht en om deze te plaatsen moet de gashendel worden verwijderd maar ook de trillingsdemper. En daar komt het probleem. De inbusbout/schroef in de demper zit zo stevig vast dat de inbussleutel eruit springt, het gat dus dol/rond maakt. Ik weet niet hoe de constructie van de trillinsdemper is. Hoe zit de demper vast in het stuurdeel? En heeft iemand een oplossing om de bout toch los te krijgen? Temperatuursverschil d.m.v. koudespray is al geprobeerd.

Alvast bedankt,
lauwrens

Ik begrijp niet helemaal welke bout je bedoelt maar de meeste bouten die niet los mogen trillen zitten vast met Lock-tide. De enige manier om zulke bouten gewoon zonder veel kracht los te draaien is verwarmen. Een speciale föhn doet wonderen.

Hallo

Welke stuurdemper op n r 1100 rt ? In principe is hoofdremcyljnder te reviseren zonder iets anders los te maken? Zit op je stuur. Foto?

Groet Tom