Dit is het forumonderdeel waar het woord Benzine het meest valt…
Bij de R1200RT gaat er veel minder benzine in dan verwacht geziene de tankinhoud; na 20 km met een geel lampje te rijden met eern rotvaart on de duitse snelweg krijg ik er met moeite 21L in?
Is de bezine meter volkomen onbetrouwbaar?
Is er een manier om de motor tot aan het randje af te vullen?
Moeite van het werk niet waard. Tank gewoon wat eerder, drink mijn bakkie, eet een broodje, tank en rij vrolijk weer 400 km. Kom vanzelf waar ik moet zijn en een stop meer of minder? Ach moet toch optijd even de benen strekken. En woon werkverkeer? Ach heb geen haast en tank gewoon 1 maal per week onverschillig of er dan nog 5 of 6 liter inzit!
Vulopening demonteren en een gat boren van 10 mm in de kunststof huls die een luchtkamer vast houdt, scheelt 1,5 ltr.
Alleen niet maximaal vullen als je de RT daarna gelijk weg zet. Dan kan de tank overstromen door verwarming (uitzetten van de benzine).
Ik vul de tank tot aan het randje. Dit doe ik door het vulpistool net buiten / boven de tank te houden en met een heel bescheiden zeikstraaltje de tank vol te laten lopen. Gezien het zuinige verbruik van de vind ik de actieradius toch al meer dan behoorlijk. Dus een litertje meer of minder maakt mij niet zoveel uit.