Het is toch van gekomen, mijn eerste BMW....

Even voorstellen:

ik ben Frans, 63 jaar en woon (nog) in Dordrecht.

Reed op mijn 18e al stiekum een paar maandjes motor, maar werd toen verliefd, verloofd, getrouwd, vader geworden en dus maar auto gekocht.

Maar de onderhuidse kriebels bleven. In 1994 mijn motorrijbewijs gehaald, diverse Japanse choppers gehad, diverse Harleys en de laatste paar jaar een Kawasaki Vulcan 900. Kreeg wat last van de zithouding en vond dat het motortype ook niet meer bij me pastte.

Vandaag dus maar mijn eerste BMW opgehaald bij Ruud de Jong in Enkhuizen. Aardige kerel. Een R850RT uit '98 met 62.000km. Weliswaar 24 jaar oud maar werkelijk in bijna nieuwstaat.

Meteen een rit van 160km met zeer harde wind, dus de handen goed om het stuur geklemd. Ongelofelijk, wat rijdt dat ding lekker, beter dan verwacht. Heb eerst aan een R1100RT geproefd maar de 850 loopt veel soepeler en is ook wat makkelijker te handelen. Ben rustige toerder en rij nooit met een duo dus die extra pk’s heb ik niet nodig.

Kan niet wachten op de komende toertjes deze zomer…

Hallo Frans,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro _004

Gefeliciteerd met de aanschaf van je mooie -850- . Een heerlijke tourmotor en ja ook een fijn blok. De 1100 kan ook mooi lopen maar ik is nog iets gevoeliger voor de afstelling en synchronisatie. Iets wat per definitie erg belangrijk is voor de BMW boxer. We hebben er een topic speciaal voor ingericht.

Hoe dan ook, geniet van je kilometers op deze mooie RT _004

-groet-

Eilert

Frans,

Veel plezier en rijgenot.
We moeten ze niet naast elkaar zetten, die van mij is identiek, zowel qua bouwjaar als kilometers en ook 3 koffers.

Ververs wel iedere 2 jaar de remolie, anders krijg je veel kosten aan het abs systeem, ook al is dit het abs1

Groeten,
Peter

Helemaal mee eens . . . is wel ABS 2. En monteer vooral stalen remleidingen. :wink:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ziet er uitstekend uit _004

Idd een aardige vent, mijne komt er ook weg.

Veel plezier met :arrow_right: :arrow_right:

Zeker de rubberen, mogelijk 24 jaar oude, remslangen (laten) vervangen, door rubber of staal, what ever.

Dag Frans, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R850RT en het forum.