Het gaat goed met de Nederlandse Motormarkt

Er worden meer motoren verkocht in Nederland. Is dat een goed teken of juist niet :wink:

http://www.nrcq.nl/2015/08/24/dit-is-de-nederlandse-motormarkt-in-graphics

De fabrikant zal er blij mee zijn maar er komen meer onervaren motorbezitters op de weg en dat kan tot problemen lijden.

Ben

Als er “verstandig” gereden wordt, zou dat ook goed moeten komen.
Persoonlijk ben ik ook als onervaren motorbezitter begonnen Big RT Smile

We zijn allemaal onervaren begonnen daar is ook niks mis mee, alleen de omstandigheden om te rijden zijn nogal veranderd.

Ben

Ik reed als onervaren motorrijder vroeger zoals nu de ervaren motorrijders rijden. Ik kwam van de bromfiets en reed de motor net als mijn bromfiets. En nu ben ik meer ervaren en rijd ik rustiger omdat ik overleven belangrijk vind. En een ander zou zeggen dat ik nu onervaren ben. Jong zijn heeft ook een aantal voordelen tijdens het rijden. En dan denk ik aan reactiesnelheid en gezondheid. Beide zijn meestal beter als je nog jong en onervaren bent. Maar vaak zijn jonge beginners wat meer roekeloos vooral als je net als ik van de bromfiets komt. Toen was het constant voetsteunen en uitlaat over de grond schrapen.
Meer motoren betekend natuurlijk meer ongelukken maar die ongelukken zouden ze in de auto ook krijgen in hun eerste jaren. Al doende leer je toch.