Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Sinds kort blijft mijn koppeling “hangen” als ik naar zijn 3,4 of 5 (en terug) wil. Een heel klein tikje (bij opschakelen naar beneden, en terugschakelen naar boven) doet het probleem opheffen en voel ik weer gewoon druk op de koppel pedaal. Kan het te maken hebben met de motor olie (zit er al 2 jaar in) of is er iets anders dat “gangbaar” gesmeerd moet gaan worden ?
Nog wat info; R1100RT, anno 1996, 110000 op de teller.
Ik begrijp je vraag niet helemaal. De R1100RT heeft een koppelimghandel en een schakelpedaal.
Bedoel je dat de bak bij 3,4 en 5 niet lekker in de versnelling schiet?
En om de situatie te verhelpen, knijp je dan in de koppelingshendel of tik je tegen het schakelpedaal?
Er is een bekend probleem met de eerste bakken van de 1100. Wat je beschrijft lijkt op dat bekende probleem.
Ik heb ook begrepen van een kenner, dat er achter mijn schakelpedaal bij 1 of ander nokkie corrosie kan ontstaan waardoor “de pook” blijft hangen. Ik zou het moeten schoonmaken (door de zijkap te verwijderen) en moeten insmeren met lagervet zodat het weer lekker functioneert.
Inderdaad ds scharnierpuntjes van je voetpedaal allemaal reinigen en smeren. Als je dat 2 x ped jaar doet blijft t probleem weg. Wd 40 is hier goed voor is mijn ervaring.