Ben net terug van een zuidelijk rondje VK.
Dagen achter elkaar het mooiste weer van de wereld. Soms wat te warm.
Na het tanken of koffie kreeg ik mijn handschoenen niet makkelijk aan van het zweten.
Mijn Rukka zomer/doorwaai handschoenen hebben een was symbool dat de handschoenen niet gewassen mogen worden. En wat bij een hoosbui? Worden ze ook door en door nat.
Maar voor hetzelfde kleding merk heb ik een speciaal was middel om Gore Tex dingen mee schoon te maken.
Zou het kwaad kunnen als ik de handschoenen op een fijnwas programma met lage temperatuur en Gore Tex wasmiddel laat draaien?
@Roelof:
Volgende week ga ik weer werken, maar met de exstreme temperaturen welke beloofd zijn, wordt WW niet met de RT.
Vanaf einde-pekel sond mijn auto in de loods, maar ik ga nu voor koelte op wens uit een ventilatie roostertje.
Dat betekent morgen een BioTex sopje, weken, spoelen en onder de parasol in de wind drogen.
Ik ga niet voor het BH-was programma. Ik heb een slimme wasautomaat, straks wordt ik betrapt op valse informatie verstrekking
Ik ben een viespeuk…Kijk naar het sopwater getrokken van twee paar handschoentjes, maat 14, dus niet eens een compleet motorpak.
Vandaag BioTex groen gehaald. € 6.00 per pak van 750 gr.
Sopje in een emmer van 5 liter 40 graden Celsius. 45 gr bio. https://www.unilever.nl/brands/home-care/biotex/
Na 2 uren weken is dit het resultaat.
Onvoorstelbaar wat een vuil.
IMG20240809151030_BURST000_COVER.jpg
Het pak zat met een Goretex cleaner in de wasmachine, 40 graden, lage ref centrifugeren.
Pak en handschoenen zitten nu in de wasdroger, lage temperatuur.
Gek genoeg heeft het pak warmte na het wassen nodig om weer waterdicht te worden. (??)
Opvallend; ondergoed, overhemden gaan na elke dag gedragen te hebben in de wasmand.
Dit soort dingen gaan een jaar mee zonder onderhoud.
Bij mij dan hè; zie mijn openingszin.
Hahahaha zo hee, dat doet mij ineens terugdenken aan de periode dat ik waterverven op de kleuterschool nog leuk vond: dan zag de inhoud van je glas er na een tijd ook zo uit.
Het Rukka pak is uit de wasmachine en droger.
Voelt veel soepeler en zachter aan??
Dat zijn de moment dat ik me zorgen maak: heb ik het wel goed gedaan?
Het was waterdicht.
Met de komende extreem warme dagen wordt het blik het WW verkeer ding.
Ook niet echt erg, maar die eeuwige file op de A15 Rotterdam zuidkant…
Ja, Arjan.
Dat schoot ook door mijn hoofd, dat de handschoenen zwart geverfd zijn.
Maar de handschoenen hebben van alles meegemaakt: heel warm, hoosbuien en nooit kleurden mijn handen.
Dus, als het oplosbare kleurstof is, dan had ik toch op zijn minst grijze handen moeten krijgen?..
In ieder geval het voelt weer lekker schoon aan, als dat al kan.
Het kleine stukje leer is wat harder geworden. Gisteren in de schoensmeer gezet.
Nadeel van deze hele oefening: BioTex stinkt, puff.
Als ik de koffer opendoe waar de handschoenen tijdens werk in liggen uit te rusten dan springt Unilever je tegemoet.
Ik ga voor elke pekel periode spelen met water-handschoenen-en-BioTex!