Hallo!

Hallo,

Ik ben Ivan en ben op dit forum terecht gekomen omdat ik een goeie week geleden een R1200RT van bwj 2007 heb gekocht met 39.000 km op de teller.
Ik heb hem gekocht van de vader van een vriend en hij was eerste eigenaar. Hij is zo goed al nieuw dus :p.

De ABS is momenteel wel kapot (wat zich ook vertaalde in een lagere prijs) en ik ben niet direct van plan om deze te laten maken.
Ik rij al jaren zonder ABS, op de baan maar ook op circuit, en ik heb dit nooit als een gemis ervaren.

Beroepshalve rij ik met een R1200RT 2013 met DOHC en ik moet zeggen dat naar mijn gevoel de 2007 met SOHC veel “soepeler” draait en bij voldoende toeren zelfs de indruk wekt dat je met een viercilinder ipv een tweecilinder boxer op stap bent. Het enige wat ik tot nu toe wat jammer vind is dat de luchtslang van de benzinepomp niet past op het voorste ventiel. Achteraan geen probleem. Ik heb me dan maar beholpen met de fietspomp maar als ik op reis ga (2 weken Frankrijk staat op het programma) ga ik daar toch iets op moeten vinden. Ik had gehoopt dat er een soort verloopstukje zou bestaan.

Ik hoop er veel veilige km’s mee te kunnen doen en wens jullie allen hetzelfde toe.

Hallo Ivan,

Van harte welkom op ons RT-forum en bedankt voor je intro. Gefeliciteerd ook met je privé aankoop van een -1200- . _004

Stel gerust je vragen/deel je ervaringen in de daarvoor ingerichte topics. Dit is het voorstel topic.

Veel plezier op je beide RT’s en veel genoegen op ons forum! _004

[groet]

Eilert

En ondertussen een Marsh Red R1200RT LC van 2017 gekocht met 27.000 km op de teller.

De 2007 is naar het vrouwtje verhuisd :wink:

Ik heb ondertussen wel een Ztechnik ruit er op gezet want de sportruit die er op stond was niet echte aangenaam op de snelweg.

Nog een goeie 5 weken en we zijn weg voor 12 dagen Frankrijk met onze twee toerbuffels Big RT Smile