Voor de tweede maal is mijn GoPro Hero (instapmodel) defect geraakt. Hij doet, net als bij de eerste keer, echt helemaal niets meer.
Resetten kan niet, zoals bij andere GoPro modellen, omdat ik de batterij niet kan verwijderen.
Wie heeft deze ervaring ook? of weet hoe ik deze toch kan resetten?
Ik neem aan dat de firmware/software van de camera up-to-date is?
Zou volgens GoPro versie 01.09 moeten zijn, van 2 september 2015.
Je kunt een reset doen volgens de handleiding (pagina 45);
“Press and hold the Power/Mode button for 8 seconds to reset your camera. This reset saves all of your content and settings, and powers off your camera.”
Gaat de camera wel opladen zodra je een USB lader aansluit?
Zo ja, ff een uurtje wachten, en dan camera aanzetten en bovengenoemde reset uitvoeren.
Wordt er een bepaald merk- microSD geheugenkaartje gebruikt?
Heb je ooit nog iets terug vernomen wat er exact aan de hand was met je 1e defect/model?
(als je het serienummer van je 1e defect nog hebt, dat zal op de factuur staan van Waypoint, althans dat was vroeger wel zo)
Ik weet niet of het nuttig c.q wenselijk voor je is, maar misschien ook contact opnemen met de Support afdeling van GoPro zelf?
GoPro zit ook in NL (Vijzelstraat 68, 1017 HL Amsterdam) en ik ben daar vandaan laatst heel goed geholpen.
(missend cruciaal onderdeeltje waar de wederverkoper mij niet aan kon helpen) http://gopro.com/help/PKBContactus
Ik heb ook een GoPro 3+ gehad die totaal niet te resetten viel. IK moest dan eerst de batterij verwijderen en dan lukte het wel. Voor mij dus nooit een GoPro met een vaste accu die niet te verwijderen is.
Gelukkig zijn er prima alternatieven (of gewoon blijven hangen bij de 4)
Hoe hebben ze bij Waypoint gereageerd op weer hetzelfde euvel?
Heb je nog wel vertrouwen in alweer hetzelfde type?
Afgelopen maandag heb ik de GoPro Hero naar Waypoint gestuurd.
Voor de tweede maal deed hij helemaal niets meer.
Zojuist, binnen 4 dagen, wederom onder garantie een nieuwe ontvangen, de derde binnen een half jaar.
Waypoint doet wat dat aangaat niet zo moeilijk.
Een omschrijving van de oorzaak was niet bijgevoegd.
We houden hoop voor een langer leven van dit exemplaar.
Ik heb er nog wel vertrouwen in.
Tsja zo kan je het een jaar lang volhouden maar uiteindelijk verloopt mijn garantie toch.
Maar da’s natuurlijk niet de insteek als je denkt dat je een goed product te hebben gekocht.
Twee keer een maandagmorgen product? Ja? Ik hoop het maar.
Ik heb wel de vraag bij Waypoint neergelegd of er van een structureel probleem gesproken moet worden.
Komt het veel vaker voor? WAT gaat er dan stuk? Hoe kan ik het voorkomen?
Maar inderdaad, je betaald er ook genoeg geld voor om er iets goeds van mogen te verwachten.
WayPoint zal het opsturen naar het garantie-punt van GoPro, in Venray, of hun distributeur.
Afwachten of zij daar nog terugkoppeling over wat er exact aan de hand is, zullen ontvangen.
Algemeen gesproken, is het mijn ervaring dat bij alle (!) GoPro camera’s (en overige moderne apparaten met oplaadbare batterijen/accu’s) de accu langzaam leegloopt.
Daarom haal ik ook altijd de batterijen/accu’s eruit, daar waar het kan.
Bij apparaten waar de accu niet eruit genomen kan worden, met een zekere regelmaat ff aan de lader hangen.
En voor dingen die ik vaak gebruik, zoals zaklampen, scheerapparaat, tandenborstels et cetera, laad ik die permanent aangesloten op hun lader.
Als, beste Jos, jou die situatie weer over komt, probeer anders de GoPro een nachtje aan de USB lader (liefst 1tje van minimaal 1 ampère per poort) te laten.
En natuurlijk de 1ste 3x keren de accu volledig opladen en helemaal opgebruiken, dat is het beste voor oplaadbare accu’s bij het 1st gebruik.
REACTIE WAYPOINT op mijn daartoe strekkende vraag:
“In het algemeen zien wij dit model weinig terug bij ons technische dienst. Het is dus zeker geen bekend euvel. Voor als nog beschouwen wij dit als ‘domme pech’.”