Hallo, Frank is de naam, woonachtig achter de Scheldedijken in Bornem/Belgie.
60 jaar, vader van 5 kinderen en grootvader van 3 kleinkinderen,en samen met Dominique m’n vrouw.
Buiten motorrijden, fietser, tuinier en levensgenieter, werk reeds meer dan 30 jaar als opvoeder in een woonhuis voor mensen met een mentale beperking, laatste jaren half tijds in afwachting van mijn pensioen.
Motorrijder sinds m’n 18de, heel veel motors gehad, waaronder enkele waar ik nu spijt van heb dat ik ze ooit heb verkocht, zoals een Norton 850 Commando, en mijn trouwe BMW R1150 GS/Adventure waarmee ik veel prachtige reizen maakte.
Reizen met de motor is m’n ding, en heb zowat gans Europa gezien, met grote voorkeur voor de U.K.
Ook in gezinsverband reizen we veel met ons Ford Nugget Westfalia Camperbusje.
Reeds 4 BMW’s gehad, K75, K1100RS, R1150GS en de laatste R1150GS/Adventure, daarvoor Yamaha XJR 1300SP, Yamaha XS 650, Honda CX 500, Ducati 907IE, Vespa P200E, Suzuki 250 TS.
Wou ééns wat anders en 2 jaar geleden, verkocht ik m’n 1150 GS/Adventure en kocht mij een KTM 990 Adventure,dacht lichter, meer vermogen, en iets meer off road gericht, maar al snel bleek dit dat dit een miskoop was, bokkig bruut en onderhoudsonvriendelijk, slechts één reis mee gemaakt nu bijna 2 jaar geleden naar Schotland, Lake Districts en North Yorkshire.
Dit jaar grote ommezwaai, de hoogpoters werden mij beetje te hoog, en reizen zat er dit jaar niet in door coronamaatregelen, en vermits de KTM mijn ding helemaal niet was, verkocht en een droom van jaren aangeschaft, een Harley XL 883 Roadster, de enige Harley die ik echt mooi vindt, simpelweg een eenvoudige sportieve roadster.
Heel leuk voor 's avonds blokje om, maar niet om te reizen, en dat blijft blijft knagen.
Dus volgend jaar terug op pad, met de vertrouwde bende van 4, allemaal met RT’s, dus is een RT voor mij de meest voor de hand liggende keuze,naast de Harley, want die gaat nooit meer weg, veel te mooi.
Eerlijk gezegd qua uiterlijk nooit gek van geweest van een RT, maar wat een comfort, en rijdt even leuk als de GS.
Budget gewijs ga ik voor een R1100RT, waarom zou ik veel geld uitgeven als er prima RT’s te vinden zijn voor max 3000€ en minder.
Ga morgen kijken naar een Tundra groene R1100RT uit 98 met 63.000KM in heel mooie staat.
Misschien wordt het deze, zoniet kijk ik verder uit, en kruist een mooi RT1100 mijn pad, heb tijd tot na de winter.
Beste groeten,
Frank