Goedemorgen

Hallo, Frank is de naam, woonachtig achter de Scheldedijken in Bornem/Belgie.
60 jaar, vader van 5 kinderen en grootvader van 3 kleinkinderen,en samen met Dominique m’n vrouw.
Buiten motorrijden, fietser, tuinier en levensgenieter, werk reeds meer dan 30 jaar als opvoeder in een woonhuis voor mensen met een mentale beperking, laatste jaren half tijds in afwachting van mijn pensioen.
Motorrijder sinds m’n 18de, heel veel motors gehad, waaronder enkele waar ik nu spijt van heb dat ik ze ooit heb verkocht, zoals een Norton 850 Commando, en mijn trouwe BMW R1150 GS/Adventure waarmee ik veel prachtige reizen maakte.
Reizen met de motor is m’n ding, en heb zowat gans Europa gezien, met grote voorkeur voor de U.K.
Ook in gezinsverband reizen we veel met ons Ford Nugget Westfalia Camperbusje.
Reeds 4 BMW’s gehad, K75, K1100RS, R1150GS en de laatste R1150GS/Adventure, daarvoor Yamaha XJR 1300SP, Yamaha XS 650, Honda CX 500, Ducati 907IE, Vespa P200E, Suzuki 250 TS.
Wou ééns wat anders en 2 jaar geleden, verkocht ik m’n 1150 GS/Adventure en kocht mij een KTM 990 Adventure,dacht lichter, meer vermogen, en iets meer off road gericht, maar al snel bleek dit dat dit een miskoop was, bokkig bruut en onderhoudsonvriendelijk, slechts één reis mee gemaakt nu bijna 2 jaar geleden naar Schotland, Lake Districts en North Yorkshire.
Dit jaar grote ommezwaai, de hoogpoters werden mij beetje te hoog, en reizen zat er dit jaar niet in door coronamaatregelen, en vermits de KTM mijn ding helemaal niet was, verkocht en een droom van jaren aangeschaft, een Harley XL 883 Roadster, de enige Harley die ik echt mooi vindt, simpelweg een eenvoudige sportieve roadster.
Heel leuk voor 's avonds blokje om, maar niet om te reizen, en dat blijft blijft knagen.
Dus volgend jaar terug op pad, met de vertrouwde bende van 4, allemaal met RT’s, dus is een RT voor mij de meest voor de hand liggende keuze,naast de Harley, want die gaat nooit meer weg, veel te mooi.
Eerlijk gezegd qua uiterlijk nooit gek van geweest van een RT, maar wat een comfort, en rijdt even leuk als de GS.
Budget gewijs ga ik voor een R1100RT, waarom zou ik veel geld uitgeven als er prima RT’s te vinden zijn voor max 3000€ en minder.
Ga morgen kijken naar een Tundra groene R1100RT uit 98 met 63.000KM in heel mooie staat.
Misschien wordt het deze, zoniet kijk ik verder uit, en kruist een mooi RT1100 mijn pad, heb tijd tot na de winter.

Beste groeten,

Frank

Mooi verhaal, Welkom!

Mooie uitgebreide introductie Frank! Ook van mij welkom.
R1100RT heb ik ook gehad, en dat rijdt prima. Het is heel dankbaar werk om die goed af te stellen: prima zelf te doen en dan loopt hij ontzettend lekker!

Hallo Frank,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je introductie. Het wordt zeer gewaardeerd. _004

Ik ben het helemaal met Hans eens, de -1100- rijdt eenmaal goed afgesteld als een zonnetje. Veel succes morgen en we zijn benieuwd of de RT die je voor ogen hebt je een fijn gevoel gaat geven. Want daar gaat het uiteindelijk om! _004

-groet-

Eilert

Hoi Frank, welkom hier… Leuk om te lezen en ik hoop idd dat je slaagt en een fijne 1100 onder den kont kunt plaatsen. Is zeker een fijne reisgezel. Ook met die km stand is het nog leuk om nog jaren van te genieten!

Ben al jaren actief op het Nederlands GS forum, en ben blij dat ik hier ook zo een warm welkom krijg❤️

https://photos.app.goo.gl/zGqXo4Ab9AeVrVAo9

Weet niet hoe foto’s te plaatsen, maar dit is het geworden, maandag ga ik hem ophalen, een Tundra groene met 63000 km, proefrit gedaan, alles ok, juist een nieuwe voorband moet er op.
Man op de foto is de verkoper.

Nix ten nadele van een KTM, maar ik herken wel het een en ander van het beeld wat je schetst.

Over de populariteit van deze oranje buizenmachines bij met name het jongere publiek verbaas ik me wel eens. Zo liegen de prijzen van aanschaf er bepaald niet om. Wellicht heeft dat te maken met de krapte op de huizenmarkt, waardoor werkende jongeren langer thuis wonen tegen minimale kosten. Arie Molenaar ruimde zijn halve zaak al in met het oranje merk, op zaterdag krioelen daar vooral youngsters tussendoor.

Je hebt flink wat en ook veel verschillende types motoren gehad, maar reed nog niet eerder de 850-,1100- of 1150 RT uitvoering. De ‘zit’ van deze serie is in mijn beleving onovertroffen, je houdt het er moeiteloos uren op vol. De 1100 RT geniet bovendien een fantastische reputatie.

Die groene kleur ken ik nog van m’n 850 er, die kleur sluit mooi aan bij het ontwerp van de motor.

Heel veel plezier met je nieuwe machine!

Ik heb al jaren een Rt (1100, 1200, 1200lc) en dat zijn prima fietsen waar je uren op kunt rijden, maar een goede zit heb ik daar nog nooit op meegemaakt. De zadels van de Bmw Rt zitten snel door en als veelrijder is dat een groot probleem. Ik heb al heel wat tijd en geld besteed aan het verbeteren en vervangen van de standaard zadels. Ook de optionele zadels van Bmw zitten voor mij niet goed, en dat vind ik onbegrijpelijk. Voor de prijs van een Rt verwacht ik een goed zadel, en als dat niet standaard kan, dan verwacht ik in ieder geval een goed zadel op de optielijst.

We verblijven vanaf nu weer on topic. Dit is het voorstel topic. Over zadels hebben we een specifiek topic. Al begrijp ik het uitweiden hierover.

-groet-

Eilert