Het is een importmotor en huidige eigenaar meldt dat de onderhoudshistorie aanwezig is (Nog niet duidelijk of dit ook geldt voor de periode voordat de motor geïmporteerd was.
Eigenaar vraagt er minimaal 2900,- euro voor. Is dat een goeie prijs voor een motor van deze leeftijd met het aantal kilometers? En wat zijn de zaken waar ik op moet letten bij deze motor.
Ik had ook al rondgevraagd op motor-forum.nl, maar aangezien hier de experts zitten dacht ik het hier ook nog eens te vragen
Hallo Joost,
Ik heb de advertentie gezien. Het zou best een goede motor kunnen zijn. Gezien de leeftijd van 22 jaar en de hoge km-stand ben ik van mening dat € 2.900,= teveel is, maar uiteindelijk beslis jij. Ik zou nog even verder kijken.
Met nog even contact gehad met de verkoper. Hij heeft vanaf de 40000 km beurt de documentatie in bezit. Echter geen documentatie over vervangen van grote slijtage-onderdelen (koppeling bijvoorbeeld). Nu heb ik begrepen dat de koppeling wel een dingetje is bij een dergelijke kilometerstand, of niet? En de cardan? Is dat iets om op te letten bij een dergelijke kilometerstand? Koper meldt dat dit nog allemaal perfect werkt, ook de ABS
Ben trouwens ook niet van plan om er 2900 euro voor meer te tellen. 2500 zou mijn max zijn
Hmmm, kost voor de complete keuring toch weer een kleine 250 euro. Als koper akkoord gaat met €2500,- zou dat nog wel een optie zijn. Hij zegt dat hij dat te weinig vindt. Maar als hij hem dan nog niet verkocht heeft dan is daar misschien nog wel over te praten.
Maar eerst maar eens wachten op 15 juni als ik mijn AVD moet doen
Ach, het is slechts een optie die ik je voorstel. Maar als jij er een goed gevoel bij hebt en de proefrit naar wens is, wat let je?
We horen het wel van je. Succes.
Het is in ieder geval een model zonder de I-ABS pomp dus daar heb je geen ellende mee .
De koppeling kan bij 90k km nog prima zijn, dus de stand is niet bepalend. Afstelling is mechanisch aan het handel en achter bij de koppeling, die moet goed zijn wil de koppeling goed aanvoelt.
Kardan: zet de motor op de middenbok met het achterwiel los van de grond, pak vanaf de linkerkant het achterwiel aan de boven- en onderkant en probeer het wiel te laten kantelen: Voel je speling dan is het tijd voor revisie van de kardanlagers/seals. Verder kun je kijken of er olie lekt uit de kardan. Bij een goede revisie worden beide lagers en beide seals gedaan.
Revisie van een kardan kost ongeveer € 250 bij een goede niet-dealer.
Gisteren tegen een uit 2003 “aangelopen” van een liefhebber die gaat emigreren. Minder kilometers dan de , 5 jaar jonger en voor ongeveer dezelfde prijs. Proefrit gemaakt samen met mijn schoonzoon. Erg leuk gesprek gehad met de enthousiaste eigenaar. En vanaf volgende week woensdag staat hij in mijn garage.