Goede dag allen, terug van weg geweest….
Ik ben Jaap, woonachtig in Poortugaal, dat ligt zuid west van Rotterdam.
Sinds enige tijd lees ik hier weer mee.
Ik denk dat ik bij het RT forum snel na de oprichting lid ben geworden, totdat de BWW verkocht werd in 2014.
Leuk dat na een periode van 9 jaren nog steeds herkenbare namen te zien zijn.
Toen ik 45 jaar geleden op de technische school zat had ik op dat moment een al 10 jaar oude Moto Guzzi V7 Special in een soort wit.
Op het moment dat kleine opvretertjes in mijn leven kwamen, moest de Guzzi het veld ruimen, omdat -heel gek, de financiën verdeeld werden over luiers en potjes Olvariet.
Jarenlang spijt gehad van die verkoop.
Tot vlak voor de kerst 2022. Ik zag een prachtige Moto Guzzi California 1400 te koop in nieuwstaat.
Ik weet het inmiddels, oude jeugd liefdes oppakken hoeven niet altijd goed uit te werken. Waarvan acte. Gisteren is de Cali ingeruild.
Vanaf dat ik 35 was heb ik luchtgekoelde boxers gehad. Begonnen met een R100RT en zo het rijtje omhoog naar R1200RT.
Toen in 2014 de RT 1200 weer in storing viel, na de zoveelste keer, en natuurlijk net na de garantie, heb ik de Beemer ingeruild voor een Triumph Trophy.
Een nieuw model RT kopen was op dat moment geen optie, omdat in die periode de achter schokbrekers nog al makkelijk konden afbreken.
Dus een TT gekocht. Da’s Engels. Daarvan weet je dat het kapot kan gaan. Je beseft dat het ding lekt. Of kàn lekken. (ik heb ook Engelse auto’s…) Maar zie: twee voorvork keerringen naast het reguliere onderhoud vind ik een beste prestatie.
De Trophy wordt niet meer gemaakt, spijtig, t is een best fietsje.
Omdat de motor mijn vacatie speeltje is, waarmee ik solo naar de Alpen, Noorwegen, noord Engeland en Schotland ga, wilde ik wat nieuws en weer een toermotor.
De FJR 1300 is er niet meer, net als de Pan, de GTR 1400 en zo nog een paar die de Euronorm 5 niet gehaald hebben. Goldwing valt af vanwege het moeten aanvragen van een extra hypotheek,
Harley, nou ja, je weet wel… ben ik uitgekomen bij een R1250RT.
Lang verhaal kort, over twee weken wordt een Option 719 Blue planet metallic/Ivory afgeleverd en de MG&TT worden als inruilers meegenomen.
Een maand later heb ik een afspraak gemaakt bij een bedrijf om een glascoating aan te brengen. Wassen en poetsen is niet aan mij besteed.
Het eerste rondje direct na aflevering is al uitgestippeld: op zaterdag naar de Harz, zondag oude meuk kijken in Gildehaus, door naar Winterberg en op maandag Heimfahrt.
Zaterdag daarna naar Goes voor de 1.000 km oliewissel.
Ben benieuwd!
Groet, Jaap.