Goede dag allen, terug van weg geweest….

Goede dag allen, terug van weg geweest….

Ik ben Jaap, woonachtig in Poortugaal, dat ligt zuid west van Rotterdam.
Sinds enige tijd lees ik hier weer mee.
Ik denk dat ik bij het RT forum snel na de oprichting lid ben geworden, totdat de BWW verkocht werd in 2014.
Leuk dat na een periode van 9 jaren nog steeds herkenbare namen te zien zijn.

Toen ik 45 jaar geleden op de technische school zat had ik op dat moment een al 10 jaar oude Moto Guzzi V7 Special in een soort wit.
Op het moment dat kleine opvretertjes in mijn leven kwamen, moest de Guzzi het veld ruimen, omdat -heel gek, de financiën verdeeld werden over luiers en potjes Olvariet.
Jarenlang spijt gehad van die verkoop.
Tot vlak voor de kerst 2022. Ik zag een prachtige Moto Guzzi California 1400 te koop in nieuwstaat.
Ik weet het inmiddels, oude jeugd liefdes oppakken hoeven niet altijd goed uit te werken. Waarvan acte. Gisteren is de Cali ingeruild.

Vanaf dat ik 35 was heb ik luchtgekoelde boxers gehad. Begonnen met een R100RT en zo het rijtje omhoog naar R1200RT.
Toen in 2014 de RT 1200 weer in storing viel, na de zoveelste keer, en natuurlijk net na de garantie, heb ik de Beemer ingeruild voor een Triumph Trophy.
Een nieuw model RT kopen was op dat moment geen optie, omdat in die periode de achter schokbrekers nog al makkelijk konden afbreken.

Dus een TT gekocht. Da’s Engels. Daarvan weet je dat het kapot kan gaan. Je beseft dat het ding lekt. Of kàn lekken. (ik heb ook Engelse auto’s…) Maar zie: twee voorvork keerringen naast het reguliere onderhoud vind ik een beste prestatie.

De Trophy wordt niet meer gemaakt, spijtig, t is een best fietsje.
Omdat de motor mijn vacatie speeltje is, waarmee ik solo naar de Alpen, Noorwegen, noord Engeland en Schotland ga, wilde ik wat nieuws en weer een toermotor.
De FJR 1300 is er niet meer, net als de Pan, de GTR 1400 en zo nog een paar die de Euronorm 5 niet gehaald hebben. Goldwing valt af vanwege het moeten aanvragen van een extra hypotheek,
Harley, nou ja, je weet wel… :wink: ben ik uitgekomen bij een R1250RT.

Lang verhaal kort, over twee weken wordt een Option 719 Blue planet metallic/Ivory afgeleverd en de MG&TT worden als inruilers meegenomen.
Een maand later heb ik een afspraak gemaakt bij een bedrijf om een glascoating aan te brengen. Wassen en poetsen is niet aan mij besteed.

Het eerste rondje direct na aflevering is al uitgestippeld: op zaterdag naar de Harz, zondag oude meuk kijken in Gildehaus, door naar Winterberg en op maandag Heimfahrt.
Zaterdag daarna naar Goes voor de 1.000 km oliewissel.

Ben benieuwd!

Groet, Jaap.

Dag Jaap. welkom terug op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je mooie R1250RT en het forum.

Hallo Jaap,

Welkom terug op ons RT-forum . Ik weet dat je lid bent geweest want je naam is hier bekend _004

Fijn dat je een prachtige -1250- hebt aangekocht en wens je daarmee heel veel plezier. Goeie keuze en geniet ervan. TOP dat je weer terug bent hier _004

-groet-

Eilert

Hoi Jaap, welkom terug man _004

Dat is me daar een prachtige motor zeg, een plaatje om te zien.
Ik wens je alvast veel veilige kilometers een een mooie eerste reis naar Duitsland.

Ik had nog niet eerder van glascoating gehoord. Heb er net iets over gelezen op een website van een bedrijf die dat met auto’s doet.
Mag ik je vragen wat jij ongeveer voor het coaten van jouw motor betaalt?

Groet! Robin

@Robin, goedemorgen.

Grappig, de poets guru heet Robbin met dubbel B. Dat geeft een band!
Ik moet er bij vermelden, dat de Guzzi er al als een plaatje uitzag. Dus Robbin had niet veel tijd nodig om de motor schoon te maken, en poets gereed.
Ik heb de glas coating ook op mijn auto laten aanbrengen. Nadeel: de krasstraat is verboden gebied, net als de borstel in de zelf was straat. Maar, met de hoge druk reiniger er over heen en heeel veel vuil is weg.

Zie voor filmpjes:
https://www.facebook.com/houhetschoon010/videos/757433812504934
https://www.instagram.com/p/Cq_J6Sju_tC/

Overigens, 't is geen familie, aandelen of niets anders dan respect dat iemand twee dagen lang met een wattenstaafje / tandenborstel je brommer aan het poetsen is.
Factuur 20230024.pdf (70.1 KB)

Mooi Jaap! Die worden inderdaad goed gepoetst, monnikkenwerk .
Inderdaad wijkt mijn naam 1 letter af. Daarom ben ik denk ik ook geen fan van zelf poetsen :smiley:

Dank ook voor de info. Als ik jou was zou ik de factuur van dit forum verwijderen. Daar staat namelijk ook jouw (huis)adres op. Je weet niet wat een kwaadwillend persoon ermee kan doen he.

Cheers _004

Hallo Robin,

Iedereen die hier over de dijk loopt weet ook waar ik woon.
Daarbij: ik heb niets te verbergen en woon samen met Linda en een Rottweiler.
Ik weet niet voor wie je meer respect moet hebben als je een ongenode gast ben…:slight_smile: Linda komt uit Zaandam. :$
Vroeger had je een telefoonboek en of de gele gids waar je adres in stond; ik maak me meer zorgen over het volgen door Amazon, Google en noem ze maar.

In ieder geval, dank voor je waarschuwing! Interessante opmerking/waarschuwing, ik denk er over na.

_004 Ik snap wat je bedoelt Jaap. Ik heb weliswaar twee teckels, maar ook een vrouw uit Noord-Holland! :wink: