GEWEEST: VOORLICHTINGSMIDDAG MOTORVERING JJ SUSPENSION

suspension.jpg

JJ Suspension te Mill organiseert speciaal voor onze leden een middag over het wel en wee van motorvering.

Er kunnen tussen de 20 en 25 man komen. We gaan het hebben over veren en demping en hoe we dat dienen te onderhouden, en waarom!
Al met al, veel wijsheden over manuele demping verstellingen, ESA semi actief en dynamic suspension.
Koffie is gratis, koekje ook.
EN, de conditie van motorvering wordt ter plekke gecontroleerd!

MAX AANTAL DEELNEMERS:
25

AANVANG:
Zaterdag: 12 oktober 2019
13.00 uur. (duurt tot 17.00 uur.

ADRES:
JJ Suspension
Houtzagerijstraat 5
5451 HZ MILL

INSCHRIJVEN:
doe je via e-mail: info@jjsuspension.nl
Telefoon John van Wanroij 06 44 392 328 (ook buiten openingstijden)

WEBSITE:
https://www.jjsuspension.nl

Wauw, log ik na lange tijd weer eens in en loop gelijk tegen deze voorlichtingsmiddag aan. Gaaf. Ik heb me gelijk aangemeld.
_004

Zeer interessant…

Ik merkte de laatste tijd dat mijn ESA in de “normaal” stand toch niet meer lekker reed, voelde een beetje zacht aan…

Reed dus de laatste tijd rond met de ESA op “hard” met in het achterhoofd dat ik er deze winter naar moest kijken…

Nu komt dit op mijn pad.

Heb me dus direct aangemeld.

Henk7777

leuk Jos dat je dit heb geregeld, Ik heb al een andere afspraak voor 12 oktober anders was ik zeker mee gegaan

Groet
Cees

Balen dat ik niet kan, had graag gewild. Ik hoop op een vervolg.

Ben daar al een paar keer geweest, dit is een absolute aanrader als je meer over vering en demping wilt weten! _004

Ik heb me per email aangemeld!

Ben benieuwd…

Al iets bekend over aantal deelnemers en of het door gaat? _001

Deelnemers moeten zich aanmelden via info@jjsuspension.nl.
Ik heb dus geen zicht op het aantal deelnemers, maar het gaat gewoon door.

Dat was weer een leerzaam, maar ook erg gezellig middagje bij John en Maut van JJSuspension.
John had de koffie bruin en aangevuld met een Brabants (of Mill’s?) worstenbroodje _005 Goede ontvangst dus _004

Na een korte introductie (wie is John en zijn ‘passie’) ging het al snel over schokbrekers, vering, demping, frictie en ESA. John legde alle termen duidelijk uit, gaf duidelijk de voor- en nadelen en variaties aan, en waar je als trotse motorbezitter op moet letten. En op de testbank werd nog even een oude schokbreker ‘gepijnigd’ waardoor de temperatuur behoorlijk opliep, of nog even de klepsturing van het ESA systeem toegelicht.

Tussendoor nog even bijles over de speling op fuseekogels en balhoofdlagers, en een doorzichtige schokdemper die John op de freesbank uit een blok perspex aan het creëren was.

En tot slot werd je eigen motor door John even aan een inspectie onderworpen. Natuurlijk leedvermaak als bij ‘die andere motor’ toch iets niet helemaal in orde is, maar stiekem knijp je ‘m als je eigen motor aan de beurt is :O
Gelukkig werden geen gevaarlijke gebreken geconstateerd -naughty- , wel een paar aandachtspunten voor bij een volgend onderhoud.

Dank Jos en John voor (het regelen van) de gezellige en leerzame middag. Nu maar eens goed nadenken of ik niet toch … -kwijling-

Bedankt voor het delen van je ervaring . . . en ja, een nieuw setje kost wat, maar dan heb je ook wat. Het wordt nog Sinterklaas en ook onder de kerstboom misstaat zo’n cadeautje niet! :smiley:

Graag gedaan, De samenwerking met JJSuspension en het forum is al jaren prima.
Zijn er helemaal geen foto’s gemaakt?

Jos en Maud, bedankt voor de informatieve en gezellige middag!
IMG_5996.jpg
IMG_5995.jpg
IMG_5993.jpg
IMG_5992.jpg
IMG_5989.jpg
IMG_5991.jpg
IMG_5988.jpg
IMG_5987.jpg
IMG_5986.jpg
IMG_5985.JPG

En nog wat fotootjes …
IMG_6002.jpg