JJ Suspension te Mill organiseert speciaal voor onze leden een middag over het wel en wee van motorvering.
Er kunnen tussen de 20 en 25 man komen. We gaan het hebben over veren en demping en hoe we dat dienen te onderhouden, en waarom!
Al met al, veel wijsheden over manuele demping verstellingen, ESA semi actief en dynamic suspension.
Koffie is gratis, koekje ook.
EN, de conditie van motorvering wordt ter plekke gecontroleerd!
MAX AANTAL DEELNEMERS:
25
AANVANG:
Zaterdag: 12 oktober 2019
13.00 uur. (duurt tot 17.00 uur.
Dat was weer een leerzaam, maar ook erg gezellig middagje bij John en Maut van JJSuspension.
John had de koffie bruin en aangevuld met een Brabants (of Mill’s?) worstenbroodje Goede ontvangst dus
Na een korte introductie (wie is John en zijn ‘passie’) ging het al snel over schokbrekers, vering, demping, frictie en ESA. John legde alle termen duidelijk uit, gaf duidelijk de voor- en nadelen en variaties aan, en waar je als trotse motorbezitter op moet letten. En op de testbank werd nog even een oude schokbreker ‘gepijnigd’ waardoor de temperatuur behoorlijk opliep, of nog even de klepsturing van het ESA systeem toegelicht.
Tussendoor nog even bijles over de speling op fuseekogels en balhoofdlagers, en een doorzichtige schokdemper die John op de freesbank uit een blok perspex aan het creëren was.
En tot slot werd je eigen motor door John even aan een inspectie onderworpen. Natuurlijk leedvermaak als bij ‘die andere motor’ toch iets niet helemaal in orde is, maar stiekem knijp je ‘m als je eigen motor aan de beurt is
Gelukkig werden geen gevaarlijke gebreken geconstateerd , wel een paar aandachtspunten voor bij een volgend onderhoud.
Dank Jos en John voor (het regelen van) de gezellige en leerzame middag. Nu maar eens goed nadenken of ik niet toch …
Bedankt voor het delen van je ervaring . . . en ja, een nieuw setje kost wat, maar dan heb je ook wat. Het wordt nog Sinterklaas en ook onder de kerstboom misstaat zo’n cadeautje niet!