Lijkt me niet zo moeilijk Bert…
2 Auto’s, 2 motoren. 4 keer een jaarvignet is dus 400 Euro tegen nul nu 
Kun je wel zeggen je maakt daar ook gebruik van de wegen (en dat klopt), maar dat doen de Duitsers hier ook.
En daarvoor betalen ze ook niet.
Zouden ze dat wel doen, kon hier de wegenbelasting voor ons omlaag (wat de Duitsers ook willen doen dus).
Uiteindelijk ben je dan gewoon geld heen en weer aan het schuiven, kun je net zo goed dat schuiven overslaan lijkt me.
Elke week voor 40 liter tanken gaat niet op… beide auto’s draaien op diesel, en die is in Duitsland (dan wel/dan niet) duurder als in NL.
Met de motoren rijden we niet iedere week een tank leeg, sterker nog, de motoren staan vaak grotere perioden stil. Helaas is alleen op voorhand niet in te schatten wanneer dat die perioden zijn…
Naar Dusseldorf vliegveld is zakelijk, zou dus in dit geval eventueel een vignet opleveren betaald door de baas.
De vlieg en parkeerkosten zijn inderdaad al voor de baas.
Deze mag je dus wegstrepen…
Wat ik niet begrijp is dat mensen maar constant gelaten de schouders ophalen terwijl we compleet uitgemolken worden, en de overheid milarden over de balk gooit.
Oke, in dit geval is het de buitenlandse overheid, die samen met onze overheid graag naar een open Europa wil.
Maar dan wel graag elkaars ingezetenen willen uitmelken.
Natuurlijk ligt er in eerste plaats een taak voor de ANWB in Nederland, maar ze zijn op meerdere gebieden op Europees niveau aktief.
Als dit zijn vruchten afwerpt (wat ik niet denk), krijgen ze mijn zegen.
Uiteindelijk denk ik dat het niet zo snel zal gaan.
Volgens mij gaat dit plannetje meer kosten dan opbrengen in de huidige vorm.
Het zal wel het traditionele politieke spelletje worden, eerst het zwartste senario brengen, om het vervolgens na protesten af te zwakken. (alleen een vignet op de snelwegen)
De mensen denken dat ze iets bereikt hebben, en leggen zich erbij neer, en de poliiek heeft exact wat ze wilden bereiken…