Garmin Zumo XT

Beste bmw rijders
ik heb pas de garmin zumo xt aangeschaften probeer deze aan te sluiten op mijn computer in base camp en van zodra de computer mijn gps heeft gevonden slaat deze volledig weg en zelfs in mijn geschiedenis is deze weg Na heropstarten van base camp terug zelfde probleem
wat doe ik verkeerd vroeger bmw navigator v en ik dacht dat zumo xt veel gemakkelijker zou zijn zonder computer want ik ben niet zo slim voor de computer
groetjes en dank voor eventuele reakties

Laurent, dit probleem is in meerdere fora en groepen ook bekend, lijkt veroorzaakt te worden door de ‘sample’ databases van Cyclops (roodlicht- en snelheidscamera locaties) die met een nieuwe XT meegeleverd worden. Het schijnt opgelost te zijn als je een keer een update hebt gedaan met Garmin Express. Ik heb er met mijn XT geen last van, aar die is alweer bijna een jaar uit en heeft dus al diverse malen een update gehad.

Beste Frank
gisteren geprobeerd mijn gps aan te sluiten en up te daten met Garmin Expres maar wanneer het updaten begint komt er update error op mijn scherm
en mijn update blijft maar de groene lijn tonen maar verandert niet Ik heb nu mijn zumo xt 2 weken in mijn bezit en telkens wanneer ik hem verbind is er een update is dat normaal
groetjes en dank voor het snelle antwoord

Wat je kunt proberen is om bij de instellingen van Garmin Express de vinkjes weg te halen. Deze vinkjes houden het toestel bezet, en dan kan BaseCamp het toestel niet bereiken.

Een andere, heel simpele oplossing, is terug gaan met het toestel naar het bedrijf waar je de XT hebt gekocht. Laat hen de boel maar in orde brengen.
Ik weet wel, dat is toegeven dat je het niet lukt en dat doen we niet graag. Het spaart overigens wel een hoop gezoek, ergernis en frustratie.

O, ja, neem wel al je spullen mee die je gebruikt om je XT te updaten, want wie weet zit het probleem niet in de instellingen van de XT maar je computer. :blush:

Laurent, die foutmelding komt wel vaker voorbij. Mogelijk ligt het aan de servers bij Garmin. Als er b.v. een nieuwe kaart update uit is, kan het heel druk zijn en krijgt Garmin Express niet snel genoeg de gegevens binnen en genereert een foutmelding.
Werk je met een laptop via WiFi? probeer dan een een bedrade verbinding of kijk wat de snelheid van je draadloze netwerk is.
Check ook een ‘overactieve’ virusscanner… schakel deze eventueel tijdelijk uit als je een update doet.
Tenslotte: werk je met een Windows PC of een Mac?

Beste Frank
Na het rijden gisteren van een rondrit van ongeveer 125 km ingesteld op de zumo xt was ik zeer tevreden over de verkregen route op de gps mooie kleine wegen
Dan terug nog eens geprobeert via kabel op computer via garmin expres maar lukt niet
Dan toestel verbonden draadloos met tablet via garmin drive en update geslaagd
eigenaardig is dit al de tweede update op mijn twee weken oude toestel Tijdens het rijden is de zumo xt super veel informatie over spoorweg over gangen en afstand tot naderen van een bebouwde kom en gevaarlijke punten
Nu nog eens proberen om gpx bestanden op mijn tablet te krijgen en deze via garmin drive te versturen naar mijn zumo
Ik heb een reis geboekt bij THAT motorreizen in juni en ik denk dat zij de gpx bestanden versturen via mail naar mij
Big RT Smile
en dank voor de gedane moeite

Laurent, je kunt ook de filmpjes bekijken van Mr. GPS aka Hans Vaessen. Heel informatief, legt precies uit hoe je je routes danwel tracks op je XT krijgt.

https://www.youtube.com/results?search_query=zumo+xt+mrgps
:blush:

Als je je mail op de tablet kunt lezen (ik vermoed van wel):
Stuur het gpx bestand vanuit de laptop per mail naar jezelf. Open de mail op je tablet en open het gpx bestand met de Drive app.

Wat betreft de updates: je hebt de XT gekocht in een periode dat Garmin veel updates heeft uitgebracht. De firmware heeft zelfs 2 of 3 updates gehad ivm bugs in de eerste versies…