Garmin Virb Elite

Qua specificaties gok ik dat je een notebook of ultrabook gebruikt?

VIRB Edit vereist;
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6591

Als ik zo vrij mag zijn met enkele “losse flodders” aan suggesties:

• Ik neem aan dat je ff ook een keer heel wat lang(er) gewacht hebt als die exporteren lijkt te hangen?
    Aangezien het soms behoorlijk reken-intensief kan zijn.
    Als die export dan stopt, werkt caps-lock van je toetsenbord nog?
    Als die caps-lock dan nog steeds werkt, hangt je kompjoeter in principe niet, dan is deze heel druk/traag.

• En als je exporteert, zit er dan ook G-Metrix data (snelheid, route, hartslag o.i.d) in je video die je exporteert?
    Dat maakt het proces nog trager (meer rekenwerk), zet deze eventueel uit om te proberen of dat je probleem oplost.

• Overweeg of ReadyBoost van Windows voor jou zinvol is.
    Want 4Gb RAM is de minimale eis voor VIRB Edit.
    Mits je een snelle USB-poort (USB 2.0 of hoger) en een redelijke snelle USB memory stick.

Ik neem aan dat er de ingebouwde grafische kaart gebruikt wordt, ik gok op de Intel HD Graphics 4000?
En de x64 versie van Windows 10? (zie de System → About van je Windows 10 Home)

Ik wacht steeds op de melding van Virb edit dat het mis gegaan is. Geen vastlopers dus.
Geen Elite dus ook geen G-Metrix. En inderdaad x64 versie.
Gisteren de standaard Windows-editor gebruikt: probleemloos. Dus ik denk al een soort van oplossing voor het probleem te hebben gevonden.

Je krijgt dus wel iets van een (fout)melding?
Welke melding exact?

Aangezien je inderdaad geen G-Metrix data (gecodeerd in de opname) hebt kan je in mijn optiek prima elke video-editor gebruiken.

PS:

Garmin heeft VIRB Edit v3.4.2 (PC-versie) gisteren gepubliceerd;
http://www8.garmin.com/support/download_details.jsp?id=6591

Changes made from version 3.4.0 to 3.4.2:

• Fixed issue with dates and times not obeying localization settings.
  • Fixed an intermittent export error that would cause random failures.
  • Fixed issue where exports would fail if running VIRB Edit directly from the installer.

Die laatste 2 fixes lossen misschien mijn probleem op. Inmiddels vind ik de Windows-editor gewoon wel handiger dan die van Garmin.

Daarom had ik het ook gepost.
Ik neem aan dat VIRB Edit wel iets van een melding zal geven dat er een nieuwe(re) versie beschikbaar is.
Maar dat is een gok van mijn kant. :$

Maar als jij de Windows-editor als prettiger ervaart, gewoon lekker die blijven gebruiken natuurlijk!

En jawel, het probleem is opgelost. Het exporteren werkt na hte installeren van de Update van Virb Edit. Hier mijn eerste knip- en plakpoging. Geluid ben ik nog niet aan toe gekomen (is niet om aan te horen). En het trillen van het beeld aan het begin wordt veroorzaakt door het geweldige wegdek van de Waalbrug bij Nijmegen, niet door mijn zuignapbevestiging aan de tupperware.

https://youtu.be/wLfHJPVxStE

Mooi! _004

Strakke beelden en dat ondanks “slechts” een 720P opname is, denk ik dat de beelden buiten YT er nog mooier zullen uitzien.
Missie geslaagd!

Ik zou persoonlijk proberen de camera met de zuignap nog iets meer naar voren te plaatsen zodat er iets minder van de tupperware in beeld is.
De “regel” is dat je zo’n 10% daarvan mag zien, maximaal.
En qua geluid, maar dan is het nog meer bewerkelijk voor jou :wink: , eventueel mengen & mixen met een muziekje.
Of je zou de Garmin Wind Block moeten overwegen maar weet niet of dat echt gaat helpen.
Anders, voorzicht (!) een stukje foam plakken over het microfoon-gaatje wil ook nog wel eens helpen en kosten-effectief.

Nu ik een camera met afstandsbediening heb ga ik nog eens experimenteren met een plek vóór op de oliekoeler. Dan zie je helemaal niets van de motor. Al eens eerder gedaan met een goedkope voorganger van de Garmin. Zag er niet verkeerd uit.

20160223_172416-resized-1024.jpg
20160223_172710-resized-1024.jpg
Dit is het geworden. Als het weer zondag mee zit volgen bewegende beelden.

Ziet er interessant standpunt uit

Ben benieuwd

Ben ook heel benieuwd naar het resultaat.
Inventie oplossing in ieder geval. _004

Als de link werkt is dit het resultaat van de nieuwe camerapositie.

https://youtu.be/0SBmGj4lkRg

Niet verkeerd!

Merk alleen op dat bij diverse (ietwat scherpere) linkerbochten er iets lijkt mee te gaan resoneren en/of dat de camera net-aan ergens tegenaan komt? _001
Ik zie op de foto’s dat aan de linker kant de bouten zitten, misschien daar niet voldoende demping-materiaal? _001

Ziet er goed uit!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Prima opname. _004

Groet,

Han

Knappe dingen
zo zouden er meer moeten zijn

hoe bedoelt u dat?

Als ik soms naar een filmpje aan het kijken ben op Youtube zie ik dingen die ongeloofelijk trillen of onstabiel staan.
Een filmpje waar de horizon stabiel blijft zoals dit moedig ik graag aan -kwijling- -kwijling-

Het standpunt vind ik persoonlijk ook wel top

Creatief geweest. De Garmin Virb gemonteerd op mijn R1200GS. :smiley: Nu afwachten hoe de opnames worden.

Groet,

Han