DEFINITIEVE CITY NAVIGATOR® EUROPE NT KAARTUPDATE VOOR JE GARMIN TOESTEL
De release van juli 2024 is de laatste update die beschikbaar is voor klanten met City Navigator Europe NT kaarten. Ze kunnen nog steeds opnieuw worden geïnstalleerd.
DEFINITIEVE CITY NAVIGATOR® EUROPE NT KAARTUPDATE VOOR JE GARMIN TOESTEL
De release van juli 2024 is de laatste update die beschikbaar is voor klanten met City Navigator Europe NT kaarten. Ze kunnen nog steeds opnieuw worden geïnstalleerd.
De meeste Garmin navi’s kunnen toch met NTU overweg?
In ieder geval de modellen vanaf 2013.
De nieuwere inderdaad wel maar ik heb nog een oude Colorado 300. Deze gebruik ik op de fiets en met wandelen en Geocaching. Helaas kan die niet met de NTU kaarten overweg.
Dus maar weer zoeken naar OSM kaarten.
De - nog steeds veel gebruikte - Zumo 660 kan ook alleen maar met de NT-kaarten overweg…
Tja lifetime updates.
De vlag dekt de lading niet hè.
Consumenten worden zo mooi op het verkeerde been gezet.
Volgend jaar is het ook gedaan met Windows 10. En mijn laptop kan geen Windows 11 aan.
Maar dat heeft dan te maken met dat mensen niet weten wat ‘Lifetime’ betekent.
Namelijk: In dit geval is de kaart soort en de apparatuur waar die nodig is aan het eind van hun leven.
In de (it) techniek is dat dan EoL ofwel End of Life.
En de definitie daarvan is;
End-of-Life (EoL) refers to the point in a product’s lifecycle when it no longer receives support or updates from the manufacturer. After this phase, the product is considered obsolete, meaning it won’t have new features, bug fixes, security updates, or customer support.
Garmin is daar duidelijk over:
https://www.garmin.com/en-US/legal/lmdisclaimer/
Ik snap het mechanisme.
En ik snap wat van marketing.
Tja, 14 jaar ondersteuning is helemaal niet slecht.
Zo af en toe gebruik in nog mijn oude Zumo660 - voor de dagelijkse ritten en actuele verkeersinfo is Waze op de eiFoon prima.
Eens kijken hoe die laatste kaart er uit ziet, en anders maar weer aan de gang met de OpenStreetMap, die wordt nog wel bijgehouden.
Ook ik kreeg een Garmin berichtje……
Gelukkig ben ik recent over gestapt op Carpuride en zeer tevreden. Ook hier natuurlijk afhankelijk van de marketing achter de girls and guys van Carpuride maar dat duurt nog wel ff.
Ik zou de update van Crowdstrike installeren. Na het blauwe scherm heb je het ideale excuus om een Apple MacbookPro aan te schaffen.
Nou, mijn dagelijkse computer is natuurlijk van Apple.
Maar voor een zakelijke activiteit ben ik gebonden aan zo’n windoos ding.
Gebruik dat ding ook slechts eens in het kwartaal. Zo veel werk ik nou ook weer niet.
Hmm, mijn GPS276Cx wordt nog steeds nieuw verkocht door Garmin en de benodigde NT-kaarten worden niet meer geupdate, leuk voor diegenen die nu zo’n fantastisch apparaat kopen …
Ben je zeker dat uw GPS de NT kaarten heeft ipv de NTU , bij mijn weten zijn de NTU kaarten al 10 jaar standaard bij garmin . Heb ook een NUVI 55 gekocht in 2015 en heeft de NTU kaarten .
City Navigator Europa NTU is compatible met de GPS276Cx.
Zie de productpagina https://www.garmin.com/nl-NL/p/743228#devices
Scrol naar beneden naar