Op de Motorbeurs Assen heb in de Garmin Action Cam even bekeken bij WayPoint. was er erg van onder de indruk van deze camera
Het mooiste was wel dat die gecombineerd kan worden met de Garmin navigatie 340/350
Beeld van de camera kun je ook zien op je navigatie , bedienen ook, opname starten, foto’s maken
Tevens is er een app voorop je telefoon of Ipad
Jammer genoeg alleen voor de nieuwste generatie , lijkt mij toch niet zo moeilijk om de software aan te passen bv. van de 660 zodat deze ook te koppelen is met de actioncam
Ik had de Garmin VIRB al gezien in de US, niet mijn ding, ik was er zelf niet bepaald onder de indruk van versus de andere merk Action Camera’s. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Deels omdat het alleen met de nieuwe (& alleen bepaalde) Garmin’s gaat werken, inderdaad.
En de Garmin 660 aanpassen opdat deze de VIRB kan gebruiken gaat niet gebeuren;
Ten eerste mist de Garmin 660 de rekenkracht om dit soort extra’s te kunnen doen en tevens mist het de ANT+ (draadloze) technologie en/of Wifi.
Ook beslist niet ‘mijn ding’. Heel veel onderzoek naar action cam’s gedaan. Het geluid van de Garmin’s is echt slecht.
De Gopro’s Hero 2 en 3 samen met de Contour+ zijn toch echt wel de betere. Ben nu aan’t uitzoeken hoe ik m’n geluid ga opnemen. Zal waarschijnlijk een Zoom H1 recorder worden met een losse microfoon. Time will tell.
In mijn optiek is de GoPro Hero 3 Black ook de betere, als ik alles beschouw.
Maar ik begrijp Garmin’s insteek wel, het spreekt mij persoonlijk helemaal niet aan.
PS: Voor het betere geluid gebruik ik das-clip microfoons, eventueel voorzien van de StormChaser Windcutter.
1 van de vele vergelijkingen die je kan vinden op YT;
[youtube]yKpYIkiYKME[/youtube]
De Gopro HD hero 2 is stukken goedkoper en kan na aanschaf gelijk geüpdated worden, dan heb je ook Protune net als de Hero 3. De beeld kwaliteit van de Hero 3 Silver is hetzelfde als van de Hero 2, alleen de Hero 3 black is iets beter, maar het verschil is minimaal en als je er naar kijkt zonder vergelijk weet je niet met welke het is opgenomen. Het geluid van de 3 serie is wel iets beter, maar aangezien ik kies voor separate geluidsopname is dit niet interressant voor mij. Wel interressant is dat de 3 ook tijdens het filmen kan blijven foto’s maken bijv. om de minuut en de 3 heeft wifi en remote control standaard.
Hier de test die voor mij de doorslag gaf om voor de HD 2 te gaan. Die van mij had 1 Zuignaphouder en 2x2 types plakvoetjes voor op helm of vaste opstelling op je motor.
[youtube]yZvPBBHAuiI[/youtube]Voorbeeldje wat een 3 Silver edition doet Ebay Hero 3 Silver edition
Suc6 Bert en mocht je meer willen weten, just ask.
Daarom heb ik ook mijn HD 2’s behouden, naast mijn ene Hero 3 Black.
De HD Hero 2’s voldoen voor mij nog steeds prima.
Er zijn bepaalde features die handig zijn (zoals de wifi remote e.d.) maar zie ik meer als gemak dan als echte noodzaak.
Even ter informatie: ik zie op Groupon een aanbieding van de GoPro Hero 3 black Edition voor €349,95. Volgens mij is dat inclusief verzendkosten.
De white Edition is slechts €219,95. Actie is nog 2 dagen gaande…