Niet om te dragen OP de motor, maar om bij je te hebben.
Ik rij nooit in het donker in FR (want dan ben ik op vakantie en in de zomer is het lang licht)
Het kan zijn dat een jas wordt beschouwd als hesje met lange mouwen. Ik heb zelf ook een gele zomerjas met reflectie erop. Ik heb altijd wel mijn reflectieves onder de buddy in de zomer bij naar het buitenland gaan. Voorkomen is beter dan… Maar point taken en bedankt voor het attent maken.
Weer een reden méér voor mij om dat land te mijden sinds de diverse negatieve ervaringen toen het een populair vakantieland werd. Maar dat is dan mijn éigen gedachte .
jammer voor je want het is een pracht land om in te rijden: weinig of geen radars (hou je wel aan de 50km grens in de bebouwde kom), geen vertragingsheuvels waar ondertussen bijna heel NLen B mee bezaaid zijn, heel veel kleine baantjes zonder verkeer, altijd wel ergens een terrasje, lekker en goedkoop eten, als motard altijd goed ontvangen, … maar ja, voor mij is dit men achtertuin bij manier van spreken lol
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat Frankrijk mooie landschappen kent. Heb dit in een heel erg grijs verleden met eigen ogen (en jarenlang ) gezien. Ik bedoelde eigenlijk ook meer om er mijn vakantie in door te brengen, ongeacht met welk vervoermiddel. Maar ook Nederland kent heel mooie toerplekken. En met Duitsland in de achtertuin… . Maar ook België is voor mij geen Roomse reis.
En de fluo hesjes gaan al jaren standaard in het koffer mee. Helaas ooit eens 1x moeten gebruiken, gelukkig niks ernstigs toen.
Een hesje van een paar euro kan toch nooit de bedoeling zijn om dat land te mijden?
Je hebt Frankrijk er niet mee maar je doet jezelf toch erg veel te kort.
Frankrijk (of eventueel België/Luxemburg) met Duitsland vergelijken is appels met peren vergelijken.
Duitsland, hoe mooi het ook is, is heel veel van hetzelfde. Rij de Eifel in en rij door 10 dorpjes en ze lijken allemaal op elkaar.
Zelfde huisjes, zelfde kerkje, zelfde cafeetjes en zelfs het gras staat overal even hoog
Doe dat zelfde in Frankrijk, België en Luxemburg en het is overal anders.
Niet voor mij hoor, maar ik zou mijn besluit nog wel eens heroverwegen als ik jou was
Frankrijk is ook voor mij een kl*te bestemming
Ik ben er beroepsmatig al te veel (op dit moment sta ik in een boeren actie blokkering)
Dus ik wil mijn vakantie niet laten vergallen door dit volk
Bedankt voor je opmerking. Houd er wel rekening mee dat je goede kleding heb op je reis door belgië. Daar is het dragen van goede motorkleding namelijk verplicht.
“Goede motorkleding” staat nergens in de Belgische wet. Wat verplicht is zijn handschoenen, een lange broek, en jas met lange mouwen en ook laarzen. Er worden geen eisen gesteld aan deze kleding, wat natuurlijk jammer is. Het verschil tussen een korte broek en een gewone lange broek zal bij een val niet zo groot zijn, en hetzelfde geldt voor het verschil tussen blote armen en een t-shirt met lange mouwen.