Goede morgen,
Ik heb een R1100RT (bj 2000, bijna een ton gelopen) gekocht die een tijd stil gestaan had, wel met Forte 2 in de benzine op de juiste manier weggezet was.
Eenmaal thuis nieuwe accu ingedaan, en de dame liep vrijwel gelijk, en mooi ook nog.
Daarna, voordat ik ging rijden, van alles ververst en vervangen:
Luchtfilter, nieuwe bougies, remmen volledig gereinigd en nieuwe vloeistoffen erbij gedaan, forte 1 bij de nieuwe benzine, alle vloeistoffen en filters vervangen. Ondertussen had ik 400 km mee gereden.
De motor bleef last hebben van hevige KFR tussen de 2500 en 3500 toeren, dus uiteindelijk bij BMW specialist de motor af laten stellen. Daarna liep hij stationair veel mooier, maar het KFR bleef. Recyclizer gemonteerd, rondje gereden, en hij liep bijna zonder stoten. Naar een korte tijd begon het stoten en haperen weer. Brisk bougies erin gedraaid, hij liep even goed, maar nu hapert en stoot hij lichtjes. dit doet hij overigens altijd, maakt niet uit of de motor koud of warm is.
wat zou ik nog meer kunnen doen? de benzine filter is volgens de vorige eigenaar nog niet zo oud. kan het daaraan liggen? Of misschien toch een elektrisch probleem, bvb bobines of bougiekabels?
De motor loopt stationair super mooi, en als hij niet hapert in bepaalde versnellingen loopt hij ook super netjes, trekt soepel op.
Nu zit er een combinatie van forte 1 en 2 bij de benzine, zou dat de boosdoener kunnen zijn?
Alvast dank voor jullie advies en tips!
Gr, Mats