EWS - BMS-K Probleem

Beste mede RT-forum 'ers,

Helaas ben ik op een punt beland dat ik vragen moet gaan stellen in plaats van info uit de treads halen.

Ik heb een probleem met mijn 2008 1200 RT.

Net voor de vakantie de motor uit de schuur gehaald, flits EWS, motor start en rijd gewoon. \

Wezen tanken, motor gestart, van de standaard, valt uit kilometerstand knippert en is niet meer aan te krijgen.

3 weken laten:

EWS storing groot in beeld, met wat klooien aan de draaden weer te starten. Conclusie: draadbreuk. Alle 4 de draden vervangen tot waar ze aan het frame vast zitten( draadbreuk moet dan weggeknipt zijn). motor is te starten.

Alles samengebouwd, geen enkele mogelijkheid meer om te starten en dik EWS in beeld.

De koplamp gaat aan, de gear indicator is er soms wel en soms niet, al lezende op het fora en het GS-911 manual lijkt dit de BMS-K te zijn.

Zijn er mensen die dit eerder hebben gehad, mensen die dit hebben weten op te lossen? Of kunnen aangeven hoe ik de BMS-K kan uitsluiten?
Ik ben ik bezit van een GS-911, deze leest niks uit en geeft een 2tal foutmeldingen (zal deze nog even checken, ben ze vergeten)

Graag advies voordat ik geld uitgeef aan het verkeerde.

Alvast bedankt.

Die begrijp ik niet. Plaats de melding maar, dan wil ik er wel even naar kijken.

Deze zin heb ik wat ongelukkig geformuleerd.

Ik kan de GS-911 aansluiten, deze geeft foutmeldingen als ik de motor wil uitlezen. onderstaand de screenshots:

en




Als ik de motor regelmatig uit/aan zet kom ik soms wel in een scherm zonder EWS en met Versnellingsindicator, starten doet hij echter niet.

Dit is echter het scherm wat ik meestal krijg, de EWS melding komt op, de koplamp gaat branden, alle BC functies zijn te doorlopen en er is te schakelen met het grote licht.

Omdat de kilometerstand knippert zit er een fout tussen de BMSK en het dash volgens: https://www.motor-forum.nl/threads/kilometerteller-blijft-knipperen-k1200gt.417956/

Hexcode forum over dit zelfde probleem: http://forum.hexcode.co.za/forum/index.php/topic,1176.msg5754.html#msg5754

Als we aannemen dat de BMSK is overleden, is er een mogelijkheid om deze te reanimeren? Weer iemand of er nog kunstgrepen mogelijk zijn om dit probleem op te lossen.

Kan ik een BMSK van internet kopen en deze omzetten? De KM stand zal een issue zijn maar dit is aantoonbaar te maken middels documenten.
Een complete slotenset met BMSK en alle andere componenten zou ook nog een optie zijn, weliswaar een prijzige.

Iemand een idee van de kosten voor het door een dealer laten herstellen van deze storing?

Ik hoop dit voor de winter hersteld te hebben :cry:

Ik kom zojuist op de website van Carmo terecht, deze firma geeft aan de BMSK te kunnen herstellen.
Iemand ervaring hiermee?

gr Steven

De werkwijze is eerst te kijken wat stuk. Zomaar een ECU vervangen is een berg geld en niet te adviseren. Zonder BMW software gaat het je niet lukken. Een sloper vinden is dus ook geen optie.

De meldingen op je dashboard is voor de technische beoordeling helaas nietszeggend.

Kijk eerst, je moet immers ergens beginnen, of je GS911 aan de praat kan krijgen, deze zal zeker een foutmelding weergeven.

Beste Edward,

Ik heb de GS-911 al talloze malen ontkoppeld, gekoppeld en op diverse manieren trachten uit te lezen. Op welke wijze verwacht jij een reactie te krijgen? Ik krijg echt geen enkele andere reactie dan de getoonde foutmeldingen.

Eens dat ik zal moeten gaan uitsluiten om de oorzaak te vinden, als ik echter mijn tool waarmee ik e.e.a. kan uitsluiten niet werkt omdat de computer niet reageert heb ik toch wel een uitdaging. Ik ben dan ook benieuwd welke vervolg stappen je adviseerd.

Misschien bedoelt Edward dat je de GS911 even op een andere motor uitprobeerd…

Werkt hij dan wel, maar niet op jouw motor nog steeds niet, dan kun je er van uit gaan dat BMSK kapot is…

Ik zou hem dan zeker laten repareren, waarschijnlijk goedkoper dan nieuw.

Communicatie is een groot probleem, overbrengen wat je bedoelt is moeilijk, maar ook ontvangen wat de ander bedoelt is lastig.

Succes…

henk7777