Even voorstellen…

Dag allemaal, ik keek al een tijdje rond op dit forum
maar ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een 1 jaar oude r1250RT in het zwart. Sinds een jaar mijn motorrijbewijs en begonnen op een R nineT. De boxer beviel mij heel goed, de windgevoeligheid en gebrek aan opruimmogelijkheden beviel mij minder. Proefrit gemaakt op een RT en een GSA. Het stoere uiterlijk van de GSA sprak mij aan maar de RT paste mij als een handschoen en reed ontzettend fijn en gemakkelijk. Een paar weken geleden 150 km naar het hoge noorden gereden om daar een ex demo model op te halen en mijn mooie 2015 RnineT in te leveren. Met pijn in mijn hart maar dat gevoel verdween direct op de terugweg naar huis… wat een machine zeg. Na een paar woon-werk ritjes heb ik aanstaande zondag mijn eerste motortocht in groepsverband. Kan bijna niet wachten :slight_smile:

Gelijk even een vraagje als het hier mag: gooien jullie 98 of 95 in de RT van dit model? Boekje zegt dat 95 (e10) toegestaan is. De R nine T stond op 98 dieet… hoor graag wat jullie doen.

Welkom Oldfield! (Mike?)

Bij mij gaat er gewoon Euro95 (E10) in; als het qua prestaties had uitgemaakt had er wel gestaan dat 98 aanbevolen was, zoals bij de R nineT. Zou je de fiets een paar maanden wegzetten, dan kun je er altijd nog een volle tank benzine zonder ethanol in doen. Bij mij zit de benzine er toch nooit lang in :wink:

Mijn ervaring is dat hij met 98 wat lekkerder/directer op het gas reageert.
Qua kosten maakt het weinig uit , op duurdere 98 verbruikt hij ook wat minder.

icon_welcome Oldfield _004

Graag dergelijke vragen over brandstoffen stellen in het daarvoor ingerichte topic. Dit is het voorstel topic. Er is op ons forum al heel veel geschreven over euro 95 en 98. Even de zoekfunctie gebruiken.

-groet-

Eilert

Dag @Oldfield, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel plezier met je R1250RT en het forum.