ESA schokdemper revisie

Tijdens de voorlichtings dag bij J.J. Suspension bleek dat mijn ESA achterdemper echt toe was aan revisie…

Thuis de demper uitgebouwd en in Mill gebracht…

Afgelopen maandag weer opgehaald en John vertelde mij dat ik er net op tijd bij was, de demper lekte al en stond op springen…

Demper is nu weer gereviseerd en waar nodig gemodificeerd…

Vanavond zat de demper weer onder de RT en heb even een proefritje gemaakt…

Soft is nu zacht met een goede response…
Normaal is gewoon goed met een goede response
Hard is nu echt knetterhard met een goede response voor een beetje snelweg op topsnelheid…

Volgens mij is dit beter dan nieuw…geweldig… John dank je wel…

Henk7777

Hoe oud was je demper en hoeveel kilometers had je ermee gereden???

RT en demper zijn van 2015 en heeft 50.000 gelopen…
Advies is eigenlijk elke 35.000 / 50.000 revisie te laten uitvoeren…

Bij de BMW dealer wordt gewoon de demper vervangen als die stuk is, maar dan ben je veel duurder uit…

Nu was ik 311 euro kwijt.
Ik heb wel zelf de demper onder de motor vandaan gehaald en weer gemonteerd.

Henk7777

Ik dacht dat de dempers van de RT Lc niet te reviseren waren?

Dat heb je dan verkeerd gedacht Hans…

De schokbrekers zijn van italiaanse makelij en hebben een paar foutjes maar zijn heel goed te reviseren en modificeren…

De BMW dealer houd niet van reviseren, die zet er graag een nieuwe op, sneller klaar en de brug blijft niet bezet…

En de klant betaald de prijs, hoge prijs…

J.J. Suspension gebruikt onderdelen van Touratech welke van goede kwaliteit zijn en goed passen…

Henk7777

Ik had het een tijd geleden aan John gevraagd van J&J, en toen kon het niet. Ik zal eens vragen wat er veranderd is…

Gisteren weer even bij John in Mill geweest om mijn “voor-demper” te brengen voor revisie…

John had een nieuwtje…hij heeft van een blok plexiglas een demper nagemaakt, nu kun je dus in de demper kijken als die aan het werk is…

Hij kan dus nu een werkende demper na-bootsen en zien wat er gebeurd als de stikstof druk van 15 bar wegvalt…
De olie in de demper gaat nu schuimen en klotst alle kanten op…geen druk betekend ook dat de keerringen niet meer optimaal werken gaan klapperen en lekken…

En de werking van de demper is niet goed meer…

Mooi en interessant om te zien…



Henk7777