Tijdens de voorlichtings dag bij J.J. Suspension bleek dat mijn ESA achterdemper echt toe was aan revisie…
Thuis de demper uitgebouwd en in Mill gebracht…
Afgelopen maandag weer opgehaald en John vertelde mij dat ik er net op tijd bij was, de demper lekte al en stond op springen…
Demper is nu weer gereviseerd en waar nodig gemodificeerd…
Vanavond zat de demper weer onder de RT en heb even een proefritje gemaakt…
Soft is nu zacht met een goede response…
Normaal is gewoon goed met een goede response
Hard is nu echt knetterhard met een goede response voor een beetje snelweg op topsnelheid…
Volgens mij is dit beter dan nieuw…geweldig… John dank je wel…
Gisteren weer even bij John in Mill geweest om mijn “voor-demper” te brengen voor revisie…
John had een nieuwtje…hij heeft van een blok plexiglas een demper nagemaakt, nu kun je dus in de demper kijken als die aan het werk is…
Hij kan dus nu een werkende demper na-bootsen en zien wat er gebeurd als de stikstof druk van 15 bar wegvalt…
De olie in de demper gaat nu schuimen en klotst alle kanten op…geen druk betekend ook dat de keerringen niet meer optimaal werken gaan klapperen en lekken…