Ervaring met schijfremslot met alarm?

Heeft er iemand ervaring met schijfremsloten waar alarm op zit zoals bv het Abus alarm schijfremslot GRANIT X-PLUS 8000 Detecto.

[groet]

Bert Deliën

Dergelijk slot werkte perfect bij mij, ook toen ik vergeten was om het er af te halen _003 en toen had ik midden in de nacht hulp nodig om de K 1200LT die ik toen had weer rechtop te zetten.

Ben

Ik heb een XENA X ook erg leuk met name als de batterijen bijna op zijn . Om de 20 seconde een piep. Iedereen kijkt.
Tot nu toe altijd er op tijd van af.

Deze heb ik al een paar jaar en werkt perfect, pas voor mijn dochter een xena met alarm gekocht maar deze gaat om de haverklap af zonder reden. Was wel goedkoper dan de Abus maar ik vind de abus een stuk beter (en zwaarder :laughing: )

Ik heb een Abus 7000.
Je moet uitkijken met de sleutel erin doen dat je niet teveel aan je slot zit want dan gaat ie af.
Als iemand maar ff aan de motor zit gaat ie af.
Heb nu dus 2 alarmen op de GS en een schijfremslot en een ketting.
Ben er blij mee.
En voordeel dat er geen knoopcellen ingaan maar gewone batterijen.

Ik heb diverse Xena’s in gebruik, maar pas daar wel mee op;

• Xena is formeel niet langer meer ART-goedgekeurd.
  • Als je met ketting, verloopstukken & eventuele andere opties aan de slag gaat, koop het allemaal in 1x bij dezelfde leverancier, want de passing is vaak anders tranen trekkend slecht.
  • De NL importeur is een ware charlatan in mijn ervaring, diverse keren en gelegenheden.

Heb zelf een abus slot. Normaal werkt het prima. Bij even niet snel genoeg de sleutel omdraaien in het donker gelijk alarm! En bij harde wind blijft hij afgaan, ja ook midden in de nacht. En dat nemen de buren niet in dank af. Heb dus batterijen verwijder van het slot. Werkt nu altijd prima zonder vals alarmen te genereren! :smiley:

Ik heb de Xena gehad, en weer de deur uit gedaan.
Reden: vals alarm bij regen…
Natuurlijk meestal s’nachts :laughing:

Heb nu ook de Abus, veel massiever, goed duidelijk geluid en geen vals alarm meer gehad.
Ik heb ook niet het probleem dat ie met loshalen afgaat op de voorste remschijf van mijn K1200LT.

Mijn wederhelft heeft hetzelfde slot voor op de R1100RT (wat overigens maar net past, en dan nog maar aan 1 kant), en die heeft wel het probleem dat ie eens af wil gaan op het moment dat ie verwijderd word.
Dat probleem lijkt dus te worden veroorzaakt door de afmeting van de remschijf waar hij op vast zit…

ABUS-8077_Granit_Detecto_motorslot-ART.jpg
Eergister op de beurs de Abus 8077 aangeschaft met een leuke korting 119 euro nu ipv 156, ff geprobeerd thuis werkte die ene keer tenminste perfect!