Sinds vandaag de trotse eigenaar van een dikke RT1200 bj2006, mijn nieuwe motor heeft een label aan de sleutelbos met de naam van motorhuis Zwolle(niet daar gekocht) .
Ik die gebeld met de vraag of ze mij info kunnen verstrekken over de RT.
Die jongen die op nam, nam de tijd en vertelde dat ze de fiets in 2017 verkochten met 72000op de teller, daarna kwam de motor terug in 2021 met 80000 op de teller.
Toen hebben ze een 80k beurt gegeven, en verkocht.
Nu kwam de motor ingeruild bij een auto handelaar, en daar heb ik m gekocht met 84000 op de klok.
Hij wist zelfs nog wat het groene schakelaartje voor was, er zaten breedstralers op die stuk waren, en dat schakelaartje laten zitten omdat er anders een gat zou zitten.
Zo blij en dat na slecht nieuws over R1100R die een 80k beurt krijgt bij BMW motorad Alkmaar. Heul veul stuk aan mijn mooie R, kosten €3054. De R laat ik wel fixen daar deze naar mijn vrouw gaat die net haar rijbewijs heeft gehaald.
Ik ga morgen nog naar NH motoren in Assendelft voor nieuwe pneus van Bridgstone de bt 32, die zijn daar toch mooi honderd euro goedkoper dan BMW Motorad de set.
En verder hopen op mooi weer om de RT te leren kennen, want op boy dat is zo anders dan de R. Ik mag zeggen dat de R echt wel een gooi en smijt fiets is, en ik durf te stellen dat het wel enige tijd zal duren, ik de RT zo ver krijg als de R.
Chris, van harte gefeliciteerd met je R1200RT. Allebei veel veilige kilometers gewenst, samen of alleen, jij op je RT en je vrouw op de R.
Je vrouw kan natuurlijk ook lid worden van het forum. Leuk!!!
Gefeliciteerd met je aankoop van een RT en welkom op dit specifieke RT forum!
In tegenstelling tot een R kun je er wat minder mee gooien en smijten, waarvoor de RT ook niet ontworpen is. Wel is het een scherp sturende machine waarmee je ook zonder gooi- en smijtwerk elke bocht goed aankunt.
Wat opvalt in je verhaal is de keuze om 100 euro te besparen op banden bij NH motoren - overigens een prima adres met deskundige eigenaar - om vervolgens je R voor >3k te laten repareren bij een BMW dealer ipv de reparatie bij een BMW specialist onder te brengen. Economisch is de R bij 3 k aan reparaties immers zo goed als afgeschreven. Het zal om de koppeling en/of om het ABS systeem gaan?
Het moet wel een bijzondere band zijn met je R, die je tot dit besluit brengt.
Vandaag bij NH de bridgstone bt 32 laten monteren en nog een xtra tientje korting gekregen omdat ik ik RT forum lid ben.
Om terug te komen op de dure rep van de R, hij ging al voor een 80k beurt en ik weet wat voor een motor het is, ook voor een beginner is het een prima machine. Plus het is gewoon zo dat je voor 3k geen motor hebt die er weer voor jaren tegen kan. En ik snap dat het een machine uit 1999 is, maar ja keuzes.