Hoi een vraagje ik heb een 850rt op het oog maar ook een
1150rt maar wat zijn echt de verschillen van mekaar
Rij nu een k 1100lt die is nu eigenlijk tehoog
En heeft heel veel vermogen en pks
Hoor graag jullie mening
Ik heb beide gereden, kan dus we leen verschil aangeven.
Van 2010 tot 2013 een R850RT van 1998, dus de “look and feel” van een R1100RT, dus 5-bak en de ABS-II. Prima motor, rijdt zeer soepel en comfortabel, je komt echt prima mee als je solo rijdt. Met duo geen ervaring.
Daarna van 2013 tot nu een R1150RT Twin-Spark, dus met 6-bak en integraal ABS. Ik vind deze wat “bokkiger”, iets minder soepel door het hogere vermogen. Het integraal ABS vind ik erg fijn, maar het is wel gevoeliger voor onderhoud (vervang de rubber remleidingen door staal-met-teflon en ververs elk jaar ALLE remolie inclusief ABS doorspoeling). Smaakkwestie is de styling, ik vind de R1150RT er beter uitzien dan de R1100RT.
Mocht je interesse in een R1150RT TS hebben, de mijne is vanwege emigratie nu te koop…
Het 850 blok is soepeler dan het 1150 blok.
Belangrijker is het verschil in frame geometrie: het je een oud model 850 ( =1100) dan stuurt het minder dan het nieuwe model 850 en 1150. Het latere zadel is beter, de verlichting is veeeeeeeel beter en hij stuurt veel soepeler …Voor de 1150 er een John chip en 2 ruilinjectoren van Tills in zetten en je hebt een prima fiets …
Precies dat was ik ook van plan ja, maar mijn TS mag nu toch naar een volgende enthousiast
Ja klopt de 850 is de laagste maar ook de duurste maar loopt wel het mooiste vind zelf de 1150 rt het mooist met de grote koplamp
Heb me keuze op een R850rt laten vallen ivbm de hoogte zadel