Ik schenk niet zo aandacht aan dit type motorscooter, maar ik heb een collega die er mee rijdt. Lees net nieuws van de ANWB dat je vanaf 19 januari 2012 niet meer met een B rijbewijs op driewielige motorscooter mag rijden. Je moet nu een A rijbewijs hebben.
Alleen als je nog voor 19 januari je B hebt gehaald, mag je erop blijven rijden.
Eigenlijk wel logisch dat je voor zo’n scooter een A rijbewijs nodig hebt. Dat extra wiel voor, was toch meer om de wet te omzeilen om met B erop te mogen rijden.
Het gaat overaal aan de stabiliteit van de voertuig.
Mijn buurman heeft net een Piaggio MP3 gekocht voor dijden met zijn B rijbewijs. Hij heeft nooit een motor gereden maar maakt zich goede met de ding en geniet groots van.
Van mijn betreft, voor alles wat je moet leunen/kantelen in een bocht, of met drie wielen, moet je een A rijbewijs hebben- dan leert je goede van het begin de rijeigenschappen anders zijn dan bij een auto.