Ik vind dat ze rijkelijk laat zijn (het maakt in dit geval toch niet zo heel veel uit omdat het om een oude GPS voor in de auto gaat), maar vandaag kreeg ik een berichtje (nou ja: reclame eigenljk) van meneer TomTom:
Overweeg je systeem te upgraden
Dit bericht betreft je navigatiesysteem met serienummer:
XXX_SERIENUMMER_VAN_GPS_XXX
Door de aanstaande WNRO on 6 april 2019 zal je navigatiesysteem nog wel kunnen navigeren, maar zal niet meer de juiste tijd of de verwachte aankomsttijd tonen.
Wij kijken momenteel of een update mogelijk is, wij zullen contact opnemen wanneer we meer weten. Je kunt er ook voor kiezen om te upgraden en een nieuw TomTom-navigatiesysteem aan te schaffen met tot wel 30% korting.
EXCLUSIEF AANBOD
Wat is GPS WNRO?
Lees hier meer over welke invloed WNRO heeft op je navigatiesysteem
Ik denk niet dat ik mijn autonavigatie nog ga upgraden, dus moet ze teleurstellen.
Vandaag de ZUMO 660 even uitgeprobeerd.
Deed er vrij lang over om de satellieten te vinden en de ontvangst sterkte was vrij matig 3 streepjes ipv de gebruikelijke 5.
Nog maar even aankijken
Vanmorgen eigenlijk niets gemerkt, de 660 gedroeg zich niet anders dan normaal: plaats op de kaart, snelheid en tijd zoals ik ze kan verwachten.
(toegegeven, de navigatie-functie gebruik ik niet bij woon/werk verkeer).
Ook mijn Zumo 550 lijkt het nog prima te doen. In de tuin tenminste
Zijn er ook vrienden op dit forum van wie de GPS het laat afweten? Ben wel benieuwd eerlijk gezegd.
Ik heb een Tomtom Rider (de dikke brede) uit 2013. Hij werkt nog wel, maar de tijd valt telkens terug op 0:00 en de aankomststijd klopt daarom ook niet. De tijd opnieuw instellen werkt niet. Op de website van Tomtom.com staan 2 links. Eén om te upgraden (een nieuwe kopen bij TT, maar er staat geen motornavi bij). Deze link werkt. Op de andere link kun je je e-mailadres achterlaten; ze beloven een bericht als het verholpen is. Deze link werkt niet.
Het is nu 16 april. Ik dacht dat al mijn Gps-en het waren blijven doen echter. . .
de datum in mijn auto bleek vandaag 31-08-2099.
Jammer! Het is toch echt 16 april 2019!
Mijn (oude) TT rider geeft de tijd niet meer aan blijft op 0.00 staan.
ik heb zelf al een nieuwe TT 550 maar de rider werkte voor mijn dochter nog goed maar nu dus niet meer, misschien maar op het vervanging aanbod van TT in gaan.